Въпреки заплахата за съдебни искове срещу планираното въвеждане на винетки за нерегистрирани в Германия автомобили федералното правителство държи на тези свои планове.
Винетките за леки автомобили ще донесат в германската хазна около 200 млн. евро за година. С тях новото федерално правителство на канцлера Ангела Меркел иска да облага само чуждестранните шофьори.
„По този начин и превозните средства от чужбина, които използват германските пътища, без да плащат пътен данък, ще участват във финансирането на рехабилитацията им", казва в интервю за Frankfurter Allgemeine Zeitung министърът на транспорта Александър Добринд. В него Добринд потвърди за първи път, че планира да представи цялата концепция за облагане на автомобилистите преди лятната ваканция.
Предположението, че въвеждането на отделни пътни такси за чужденците противоречи на европейското право, се опровергава категорично от министъра. Той вече водил преговори с представители на Европейската комисия и на министрите на транспорта на Холандия и Австрия, които заплашват Германия със съдебни дела. „Става дума за справедливост", казва Добринд. „Справедливо е заплащането за поддръжката на пътищата, които те използват". В хода на 2014 г. министерството ще реши и дали да продължи и през 2015 г. сътрудничеството си със специализираната в събирането на пътни такси компания Toll Collect.
За въвеждането на винетки или тол такси за чуждестранни автомобили се заговори през ноември в хода на преговорите за сформирането на новия германски кабинет. Държавата ще изисква "адекватен принос от притежателите на нерегистрирани в Германия автомобили", бе записано в текста на споразумението между двата водещи коалиционни партньора – Христянсоциалния съюз (CSU) и Германската социалдемократическа партия (SPD). При последвалите тежки почти денонощни преговори десницата се наложи за въвеждането на винетки за чужденците - по 100 евро годишно от 2014 г. Още не е ясно обаче дали ще се допускат стикери за определен период, като например седмица или месец и от кога точно ще влязат в сила тези правила.
За транспортни инвестиции федералното правителство вече ще разполага с по 12 млрд. евро на година, което е с почти 2 млрд. евро повече от досегашния бюджет, става още ясно от разговора с Добринд.
„Ние ще разширим тол таксите за камиони при ползване на магистрали с четири платна и при камиони с тежест над 7,5 тона. Първото правило влиза в сила от 1 юли 2015 г., а второто следва да се въведе от 1 октомври 2015 г. А от 1 юли 2018 г. ще има такси за преминаване на камиони по всички обществени улици в Германия", обяви още германският транспортен министър.


От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Без ток във Варна на 8 декември 2025
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
Банско е най-предпочитан от студентите, от 129 до 229 лв. са пакетите
Кризата с боклука в столичния район "Люлин" се превръща в бедствие СНИМКИ