Руският газов гигант „Газпром“ се готви да замрази инвестициите за развитието на „Южния коридор“, тоест по пътя на газа в южното направление, пише руското издание „Коммерсант“. Информацията е на източници на изданието, но все още не е потвърдена от „Газпром“ или другите участници в изграждането на „Южния коридор“ в Русия.
По това направление трябваше да се транспортират необходимите количества газ за „Южен поток“, а след това и за „Турски поток“, след като президентът на Русия Владимир Путин обяви през декември 2014 година края на трасето към България.
Изданието посочва, че преговорите с Турция за изграждането на новия газопровод вървят много трудно.
Спирането на инвестициите означава, че обемите, които Русия ще бъде в състояние да пренася на юг, намаляват двойно – до 32 млрд. куб. метра годишно. Според "Коммерсант" това може да означава, че "Газпром" не разчита, че ще може да пласира по-големи количества в южното направление в следващите години.
Така страната ще трябва да заложи на „Северен поток“, ако иска да осъществи плановете си да заобиколи Украйна при транзита на руски газ в Европа. Договорът за транзит изтича през 2019 година.
Строителството на „Южния коридор“ в Русия започна още през 2012 година. Според източниците на „Коммерсант“ едно от трасетата – западното, е почти готово, но е нужно да се увеличи мощността на компресорните станции. По източната тръба строителството е в още начален стадий, допълва още изданието.
Допълнително преносните възможности на западното трасе ще бъдат по-малки, ако "Газпром" не инвестира в увеличаване на капацитета на преносните станции.
Плановете бяха западното трасе на „Южния коридор“ да бъде с дължина от 881 километра и четири нови компресорни станции. Източното е с дължина 1 626 километра и шест нови компресорни станции.
Стойността на проекта се променяше през годините и беше удвоена до 715 млрд. рубли. В началото на 2015 година „Газпром“ вложи в този проект 300 млрд. рубли.
По план до края на годината в трасето трябва да бъдат инвестирани още 278 млрд. рубли, посочват още от „Коммерсант“.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ