Датският конгломерат A.P. Moeller-Maersk A/S се разделя на две компании, за да генерира по-голям растеж, съобщава MarketWatch.
Компанията се опитва да преодолее силния спад на превозите и на цените на петрола, допълва изданието.
Maersk Line – най-голямото подразделение на компанията и най-големият контейнерен оператор в света от гледна точка на капацитета, ще сформира новата транспортна и логистична единица.
Интересите на компанията в сферата на петрола ще се управляват от енергийно подразделение, което или ще остане част от групата, или ще бъде отделено като джойнт венчър или пък публично дружество.
Изданието припомня, че през юни Maersk изуми инвеститорите, като уволни главния изпълнителен директор Нилс Андерсен На негово място беше назначен Сорен Скоу, който още тогава обяви, че групата ще се раздели на части, а някои от тях ще бъдат листнати на борсата.
Бизнесът с превози на контейнери на датската компания страда заради пренасищането, което пък предизвика и ценова война между операторите. Това обаче ги докара до трудности да си покриват дори разходите за гориво.
В същото време вече близо две години цените на петрола се задържат на по-ниски нива, което пък удари енергийния бизнес на компанията.
Решението на Maersk за раздробяване на бизнеса идва на фона на вълната от консолидация в индустрията с превози на контейнери по море. Много от големите компании в сектора през последните години се обединяват, за да намалят разходите и да увеличат конкурентоспособността.
Други обаче нямат този късмет. Hanjin - един от най-големите световни морски превозвачи, спря приема на нови товари през миналия месец и подаде молба за защита от кредитори. Съдът по несъстоятелността на Южна Корея разпореди на компанията да върне на собствениците им корабите, които ползваше под наем, и да продаде възможно най-много от своите, за да набере средства.
Операторите се мъчат да сформират и съюзи и широки оперативни партньорства също с цел намаляване на разходите без това да води до пълно поглъщане.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
преди 9 години Сега ли го разбираш? След пика на кризата, корпорациите започнаха да създават кухи работни места, само и само да задържат положението, а то трудно се удържа. Просто модела е сбъркан, вече няма как да работи. Трябва нов... отговор Сигнализирай за неуместен коментар