„Това е преходна ситуация“, коментира министърът по европейските въпроси на Италия Винченцо Амендола в интервю от 4 декември. „Нещата ще се нормализират и свободата на конкуренция ще остане основна част от идентичността на ЕС“, допълва той.
Подобен държавен активизъм поражда безпокойство сред международните инвеститори. Миноритарните акционери в Atlantia SpA, компанията-майка на Autostrade, се оплакват от заплахи от страна на членовете на правителството и че продажбата на CDP няма да предложи справедлива стойност. Антитръстовият надзорен орган на ЕС разглежда внимателно няколко други операции, по-специално тази за Alitalia.
Във време, когато на правителствата се дава свобода за спасяване на разрушените от пандемията икономики и тъй като държавите от региона виждат необходимост от изграждане на световни шампиони, които да съперничат на тези на Китай и САЩ, блокът досега не е възпрепятствал плановете на Италия.
Новият интервенционизъм е източник на напрежение в коалицията на Конте, която се раздира от скандали, защото съюзниците се борят за управление и топ длъжности в компаниите. Един служител, който говори при условие за анонимност, също се оплака от липса на координация и планиране.
Общата траектория обаче е широко споделена, като много политици се връщат към времето на IRI, или Институт за индустриална реконструкция, държавен холдинг, създаден при фашисткия режим през 1933 г., който притежава много големи италиански компании до 90-те години на ХХ век.
За други обаче такава носталгична гледка е плод на розови очила. „Проблемът е, че изглежда не е извършен анализ на разходите и ползите в кои сектори да се инвестира извън политическата необходимост“, казва Розамария Битети, икономист и преподавател в университета Луис в Рим.
Подобна ситуация би объркала пътниците на Британия, които някога са обсъждали как да помогнат на Италия да отхвърли наследство от непродуктивни, неефективни и бюрократични държавни компании, които се превръщат в скъпа тежест. Драги слиза от борда на яхтата преди тя да отплава на следобеден круиз в Средиземно море, който е придобил по-голямо значение, отколкото някой на борда би могъл да си представи. Едно такова светско бизнес събитие се превръща в символ на разпродажбата на италианските бижута за теоретиците на конспирацията, които виждат това като събрание на илюминатите.
Политиците сега искат да докажат, че Италия по някакъв начин този път може да се противопостави на пресъздаването на система, която преди е действала като мъртва тяга за кономиката и нейните публични финанси. „Държавноцентричната система работи в началото, например след Втората световна война“, коментира Джовани Орсина, ръководител на правителственото училище „Луис“ в Рим. Той обаче допълва, че това бързо се изражда в нещо уродливо.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 4 години не съм казал, че това е добра политика. но хитро прехвърляне на товара от една държава на друга.въпроса е ако всички влезат в криза, тогава няма да върви този трик. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Държавните разходи за бизнеса винаги са били тънък лед. Множеството въпроси за ефективността и жизнеспособността на бенефициентите, монополите на национално ниво, както и възникващи те бизнеси изискват високо експертно ниво на държавния орган. В същото време ползите могат да бъдат големи. Остава обаче въпросът с инфлацията и цената на парите в системата, които са трудно изчислими в условията на Евро зона. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години То и Германия никога не е изпитвала хиперинфлация нали? И Австрия също така нали?Печатането на пари само ще ускори фалита, а няма да помогне той да бъде избегнат... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години позволи ми да не се съглася с тебе. Италия ползва еврото, а такива държави никога не фалират, печатат пари и няма как да фалират. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "Капиталистическият модел на Драги, който трансформира Италия"Моделът на Драги е социалистически, а не капиталистически т.е неговият социализъм на безкрайна девалвация бива заменен от друг марксистко-ленински модел на безусловен базов доход, който е дори е дори по-лош от него... Разбира се, всеки социализъм свършва когато свършат чуждите пари т.е точката, в която се намира Италия днес е нещо като пред-хиперинфлационен социализъм. отговор Сигнализирай за неуместен коментар