IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Австрия иска гръцката железница, но само като подарък

Според изпълнителния директор на ÖBB Кристиян Керн австрийският жп превозвач не би платил нищо за гръцката TrainOSE

12:56 | 28.07.15 г. 38
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Австрийските федерални железници (ÖBB) имат интерес към придобиване на гръцката държавна железница TrainOSE. Австрийският концерн обаче не желае да плати пари за сделката, пояснява директорът на ÖBB Кристиян Керн в интервю за списание местното списание Trend.

„Ние ще прегледаме компанията. Но, познавайки добре гръцката железница, с почуда гледам на стойността, която искат (властите в Гърция, б. ред.) да постигнат", казва Керн. „Ако погледнем сериозно към гръцката железница, бих изключил напълно да платим положителна покупна цена", казва мениджърът.

Гърция трябва да набере 50 млрд. евро през следващите години чрез приватизация на активи държавна собственост. Това поне е един от ангажиментите, който силно задлъжнялата страна обеща на другите страни от еврозоната като предпоставка за мостовия кредит, с който страната трябва да изкара, докато се сключи новото споразумение за помощна програма. Експерти обаче смятат, че сумата е напълно илюзорна.

Гръцката държавна железница е един от централните обекти за приватизация, с който правителството на Алексис Ципрас възнамерява да генерира приходи. В списъка за т. нар. предварителни действия  ("prior actions") TrainOSE е изрично спомената.

И предишното правителство се опитваше да осъществи продажбата на жп компанията. По онова време за възможна цена се спрягаше сумата от 200 милиона евро. Въпреки това обаче при идването си на власт през януари правителството на СИРИЗА замрази проекта за приватизацията на TrainOSE.

Все още не е ясна дори приблизителната действителна стойност на концерна. От една страна, след една оздравителна програма през 2013 г., TrainOSE отново отчете печалба, но от друга страна един нов собственик би трябвало да инвестира значителни суми, защото жп мрежата на страната е много стара.

Според изследване на Европейската комисия само 17% от жп линиите в Гърция са електрифицирани, докато средностатистическото равнище в ЕС възлиза на 54%. В България например нивото на електрификация към 2009 г. възлиза на около 60% от общата дължина на мрежата.

Всичко по темата - тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

18
rate up comment 8 rate down comment 4
michaelis12
преди 8 години
за 1 долар кат кремиковци, разпарчатосваш я, продаваш скрап ала бала на кой кво може взимаш на печалба си 999 млн. и останалия млрд. задължение им *** майката и така се прай.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 11 rate down comment 4
needtoknowmore
преди 8 години
А дай да те видим теб имаш компания с 1 милиард акитви и 1 милиард задължения - колко ще я купиш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 6 rate down comment 4
michaelis12
преди 8 години
те, че са за руснаците не значи че са като тях австриеца както ти се хили и ше ти го сложи с *** номер докато си се завъртял, поне германците и руснаците ти го казват директно или ше мелиме брашно или няма. Австрийците са запада и са като англичаните и тея са същите ***, но по-брутални щото ти се месят навсякаде, докато австрийците гледат да го боднат ако стане стане ако ли не то айде чао
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 5 rate down comment 3
misanthrope
преди 8 години
Австрийците не са запада, австрийците са си австрийци руска **** такава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 13 rate down comment 1
Vesko94
преди 8 години
Интересно как биха реагирали австрийците, ако бяха на другия бряг? Или германците, французите. Обекти от рода на жп инфраструктура, пътна инфраструктура, национални превозвачи, трябва да са, ако не на 100%, то поне 50+% собственост на държавата, тъй като са от стратегическо значение и засягат националната сигурност на една страна.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 7 rate down comment 6
michaelis12
преди 8 години
Еми те тва прай запада подава ти го от кьош само, че захарен украсен с обещания. Та така са и с тея Папандреуви източиха квот можаха и аре възел и са кой останал може да захапе помпата също кат нас, и там ше дойде Телеком Австрия и OBB ше им "отвори очите" на гърците кое как се прай.......
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 8 rate down comment 4
misanthrope
преди 8 години
Тебе кой те пита на какво ще се навиеш? Кой/коя си ти изобщо че си мислиш, че можеш да управляваш железница, даже и без пари? То това не е като да плещиш по форумите. Даже за да откраднеш в такъв мащаб се иска акъл, опит и контакти, които си мисля, че нямаш (нито едно от тях)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 7 rate down comment 7
baba_meca
преди 8 години
Аз ще се навия и на гръцката и на австрийската железница за без пари, дори ще се прежаля и ще взема и германската... тия нещо бъркат Гърция с България, само тук могат да се вземат предприятия за без пари...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 11 rate down comment 8
baba_meca
преди 8 години
Аз ще се навия и на гръцката и на австрийската железница за без пари, дори ще се прежаля и ще взема и германската... тия нещо бъркат Гърция с България, само тук могат да се вземат предприятия за без пари...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 10 rate down comment 3
misanthrope
преди 8 години
Незнам защо ти звучи като ирония. Напълно сериозно съм го написал. Където са стъпили австрийците - само съсипия и мизерия.Факт. Кеф ти ЕВН кеф ти МТел, кеф ти БДЖ ако щеш.. ако че не е тяхно, доста "проекти" реализираха и доста пара източиха за нищо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още