Австрийските федерални железници (ÖBB) имат интерес към придобиване на гръцката държавна железница TrainOSE. Австрийският концерн обаче не желае да плати пари за сделката, пояснява директорът на ÖBB Кристиян Керн в интервю за списание местното списание Trend.
„Ние ще прегледаме компанията. Но, познавайки добре гръцката железница, с почуда гледам на стойността, която искат (властите в Гърция, б. ред.) да постигнат", казва Керн. „Ако погледнем сериозно към гръцката железница, бих изключил напълно да платим положителна покупна цена", казва мениджърът.
Гърция трябва да набере 50 млрд. евро през следващите години чрез приватизация на активи държавна собственост. Това поне е един от ангажиментите, който силно задлъжнялата страна обеща на другите страни от еврозоната като предпоставка за мостовия кредит, с който страната трябва да изкара, докато се сключи новото споразумение за помощна програма. Експерти обаче смятат, че сумата е напълно илюзорна.
Гръцката държавна железница е един от централните обекти за приватизация, с който правителството на Алексис Ципрас възнамерява да генерира приходи. В списъка за т. нар. предварителни действия ("prior actions") TrainOSE е изрично спомената.
И предишното правителство се опитваше да осъществи продажбата на жп компанията. По онова време за възможна цена се спрягаше сумата от 200 милиона евро. Въпреки това обаче при идването си на власт през януари правителството на СИРИЗА замрази проекта за приватизацията на TrainOSE.
Все още не е ясна дори приблизителната действителна стойност на концерна. От една страна, след една оздравителна програма през 2013 г., TrainOSE отново отчете печалба, но от друга страна един нов собственик би трябвало да инвестира значителни суми, защото жп мрежата на страната е много стара.
Според изследване на Европейската комисия само 17% от жп линиите в Гърция са електрифицирани, докато средностатистическото равнище в ЕС възлиза на 54%. В България например нивото на електрификация към 2009 г. възлиза на около 60% от общата дължина на мрежата.


Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ


преди 10 години Тоя michaelis12 не е куха лейка.Тоя е красная лейка.Всичките му постове отговарят 100% на руската външнополитическа линия и абсолютно нищо друго. Абсолютна красная форумна лейка без никакво въображение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години на мене ми звучи кат ирония квот си написал кво да се разправям .... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години абе михале, знае че си ***, ама чак че не можеш да четеш, не знаех. Ти чете ли какво съм написал, а куха лейко ***? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ae misanthrope кво да им подарят там влаковете и хората да се возят и да плащат билети и от нищо тея да праят нещо така ли ? Ти падладел ли си? Същото се случва и при нас какво са подобрили EVN, Westinghouse и Чез ?!? да не са напрайли нова атомна централа или далекопроводи или нови Марици ? Всичкото е построено от Тато на времето тея не са дали една стинка само извличат, како толкова ти се е подобрил стандарта като са ни взели австрийците, че то в BILLA, LIEDL и DM цените в България сa по-високи от Австрия ве, че и тока и той ти нормален ли си ве ??!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Гръцката TrainOSE е в плачевно състояние и освен това има прекалено много (дори някои излишни) социални утежнения. Тя, както и много други държавни предприятия се използват за инструмент, с който да се източват от бюджета огромни суми за социални привилегии на гръцките семейства и братчедите до 11-то коляно.Гърците 10 години се надяват от ЕС са им "подарят" пълно железопътно електрифициране и осъвременяване но досега не е минал номера. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абсолютно. Най-наглото племе от мошеници в Европа. Където ходят, само мизерии и съсипия. Гадни *** са австрийците. Нищо, което са придобили в чужбина, не е прокопсало. Само скубят печалба и разпродават, Никакви инвестиции, никакво развитие, никаква социална политика отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Железниците имат такъв дълг , че са непродаваеми . Значи не могат да покрият изискването за фонд с активи от 50 милиарда . Каква програма ще подписват тогава ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ииибаси тея австрийците кви са от тарикат на горе, ако искат напрао да се нанесат там и да се махнат хората ***, както на нас ни продават нашия ток..... Те тва прай запада само бута къщите на хората отговор Сигнализирай за неуместен коментар