fallback

Жегите в Китай смалиха продажбите на Yum

Потребителите консумират сладоледи и студени напитки на конкурентите McDonald's и Starbucks

12:15 | 13.08.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Международната компания Yum! Brands, която държи правата върху Kentucky Fried Chicken (KFC), Pizza Hut и Taco Bell, обяви по-малки приходи от продажби в Китай за юли, предава Ройтерс. Според някои пазарни анализатори причината е, че по време на високите температури, обхванали страната, потребителите консумират разхладителни безалкохолни напитки и сладолед, предлагани от другите конкурентни компании.

Yum обяви 13-процентен спад в продажбите на ресторантите си в Китай за юли. Резултатите изненадаха анализаторите, които очакваха спад от 7%. Негативният резултат бе подпомогнат от продължаващите опити на компанията да се съвземе от реакциите на обществото след скандалите с некачествената храна и последиците от птичия грип, които засегнаха най-голямата част от бизнеса й.

Спадът в продажбите в Китай се оказва спънка за базираната в щата Кентъки компания Yum, която през последните месеци отчиташе лек спад в продажбите във веригите си в страната. Местните медии съобщиха, че юли е бил най-горещият месец от 140 години насам, с температури, близки до 40 градуса по Целзий.

„Заради жегата хората консумират студени напитки и сладолед. Затова McDonald's, Starbucks и Haagen-Dazs реализират повече приходи и то най-вече в късния следобед и привечер. Това се дължи на факта, че те имат по-добри сладоледи и напитки“, споделя своето мнение Шон Рейн, управляващ директор на базираната в Шанхай China Market Research Group.

Един поглед в уеб-сайта на KFC потвърждава това твърдение – почти всяка една реклама е за нейните горещи хранителни продукти. В същото време McDonald's рекламира широко сладоледа си McFlurry и специалните студени напитки за азиатския пазар.

Слабите резултати за юли карат анализаторите да считат, че възстановяването на Yum в Китай може да отнеме повече време от очакваното. Компанията дължи повече от половината от общата си оперативна печалба именно на китайските пазари. В азиатската страна Yum е най-голямата западна верига за бързо хранене със своите около 6000 ресторанта, от които най-много са тези на KFC.

Директорите на компанията очакват приходите й да отбележат растеж едва през четвъртото тримесечие на 2013 г. Спадът в продажбите в Китай започна в края на 2012 г., когато бяха открити опасно високи нива на вредни вещества в птичото месо при два от доставчиците на Yum. През декември правителството разпореди проверка дали компанията спазва условията за безопасност при съхранението на храната и разследва обстойно веригата на доставките на компанията.

Yum не бе санкционирана от властите, но претърпя много морални щети, отнасяйки остри критики и множество негативни реакции сред медиите и потребителите. Спадът от 16% в продажбите в ресторантите KFC през юли компанията дължи именно на претърпените морални щети.

Притеснения витаят и около новия щам на птичия грип в Китай, открит през пролетта. Той удари пазара на птиче месо и оттам – приходите на KFC. Досега е имало 44 смъртни случаи, свързани с вируса на птичия грип H7N9 в Китай.

Въпреки че броят на регистрираните случаи е спаднал рязко, Световната здравна организация предупреди да не се пренебрегва случващото се, макар и грипният вирус да не се разпространява толкова лесно при топло време.

Има опасения, че и забавянето на китайския икономически растеж може да свие търсенето както на продуктите на KFC, така и на другите заведения за бързо хранене.

Yum обаче не е единствената компания в Китай с лоши резултати. Миналата седмица МcDonald's също оповести спад в продажбите на ресторантите на веригата в азиатската страна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:54 | 09.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още