Сезонът на отчетите в Япония, който достигна своя пик през миналата седмица, може да се характеризира с подновяването на една порочна практика на втория по големина фондов пазар в света, а именно – успешно прогнозиране на корпоративни резултати във финансовия ежедневник Nikkei дни преди официланото им публикуване. Японският финансов ежедневник Nikkei дава нечестно предимство на местните играчи?
В някои държави това би предизвикало негодуванието на властите във връзка с евентуално нарушаване на правилата при разкриването на информация или лиспата на равен достъп до чувствителна информация, пише Financial Times.
В Япония обаче регулаторите иззглежда си затварят очите за „прогнозите на Nikkei”, позволявайки изтичането на информация, която после компаниите опровергават. Междувременно обаче пазарът реагира, след като данните на най-големия бизнес вестник на Япония радко са грешни.
Миналата седмица GungHo Online Entertainment обяви страхотни резултати за второто полугодие на 2013 г., благодарение главно на играта си за смартфони Puzzles & Dragons. Рекордните печалба и продажби обаче бяха очертани шест дни по-рано от статия в Nikkei. По-голяма търговия с акциите на компанията имаше в деня на вестникарската статия – 30 юли, отколкото след оповестяването на отчета шест дни по-късно.
Според някои корпоративните прогнози в Nikkei са безобиден белег на свободната преса. Практиката е толкова разпространена, че пазарните участници са привикнали към нея. Според други обаче тя вреди на Япония в момент, когато правителството се стреми да задържи подновения интерес на чуждестранните инвеститори.
Прогнозите дават нечестно предимство на читателите на Nikkei. През миналата година изданието обяви, че повече няма да предоставя незабавен английски превод на статиите за своите 364 хил. онлайн абонати.
"Като се има предвид, че около 60-70% от търговията в Токио се извършва от чужденци, публикуването на прогнозите за корпоративните печалби само на местен език прилича на търговия с вътрешна информация“, коментира Никълъс Смит от CLSA.
В случая с Canon влиянието върху пазара бе още по-голямо. На 11 юли в статия в Nikkei се казваше, че компанията вероятно е продала достатъчно ксерокс машини, за да достигне тримесечна оперативна печалба от 110 млрд. йени (800 млн. евро).
Прогнозата на анализаторите дотогава бе за печалба от 90 млрд. йени и акциите скочиха с 2,4% при най-високия дневен обем от февруари. Две седмици по-късно компанията оповести официално оперативна печалба от 110,5 млрд. йени, а акциите леко се понижиха при двойно по-нисък обем от този на 11 юли.
„Излиза, че репортерите на Nikkei са супер анализатори“, посочва наблюдател. От Canon обаче признават, че журналисти от изданието са посещавали нейните ръководители доста по-често, отколкото други медии, и че въпросната статия съдържа допускания, „най-вероятно базирани на информация, събрана по време на тези срещи“.
„Ние сме много загрижени. Основен принцип на развития пазар е, че чувствителната информация трябва да достига до всички пазарни учстници по едно и също време“, изтъква базираният в Хонконг Дейвид Смит, ръководител Корпоративно управление в Aberdeen Asset Management Asia.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
преди 11 години Ние сме много загрижени. Основен принцип на развития пазар е, че чувствителната информация трябва да достига до всички пазарни учстници по едно и също време - мда, мдобре ше му кажа, тея Financial Times, като е някой различен от америте като стане нещо такова и веднага крякат, а иначе техните направо си им званят по телефоните на "Стенната улица" и им задават параметрите, ше им се невиди в наглите *** и са някой каиш от Манхатън изгорял с няколко милиона в бързината и "дайте си ми ги " - еееми само може да почеше коня за гривата .... тва е играта прееби другарче :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар