fallback

Индия разхлабва правилата за чуждестранна собственост, за да привлече инвестиции

IKEA и Apple са едни от големите компании, които ще се възползват от новата политика на правителството

16:37 | 20.06.16 г.
Автор - снимка
Редактор

Индия обяви радикална промяна на правилата за чуждестранна собственост, за да привлече повече инвестиции от чужбина, съобщава BBC.

Авиокомпаниите и някои компании от отбранителния сектор вече могат да са 100% чужда собственост от съответно 49% и 74% досега. Чуждестранните търговци на дребно вече са освободени от правилото, което изискваше 30% от продаваните продукти да са с индийски произход.

"Това е сериозен сигнал, че страната се ориентира към привличане на повече чуждестранни инвестиции. Този ход ще бъде посрещнат с радост от марки като IKEA и Apple, които виждат Индия като следващия голям пазар", обясни Саймън Аткинсън, кореспондент на BBC в Мумбай. 

Инвестиционните правила във фармацевтичната и хранителната индустрия също бяха разхлабени.

„Новите правила бяха въведени с цел да дадат тласък на заетостта и създаването на нови работни места в Индия“, се казва в изявление на правителството. По думите на индийския премиер Нарендра Моди „ с тези промени Индия става най-отворената икономика в света за преки чуждестранни инвестиции. 

Моди прекара голяма част от първите две години от мандата си в пътуване по света с цел привличане на нови чуждестранни инвестиции. 

Разхлабването на строгите правила, които обвързваха чуждестранните търговци със задължението 30% от стоката им да бъде с индийски произход, ще се хареса на компании като Apple. Наскоро изпълнителният директор на компанията Тим Кук определи Индия като следващия голям пазар.

Предизвикателството пред Apple е, че неговите продукти са твърде скъпи за много хора в Индия, където повечето жители живеят с по-малко от 3,10 долара на ден по данни на Световната банка.

Докато пазарът в Китай става все по-наситен, а хората по целия свят осъвременят своите смартфони по-рядко, Apple, Samsung Electronics Co. и други производители възнамеряват да се обърнат към средната класа в Индия, която се очаква да се увеличи четирикратно до 200 млн. души до 2020 г.

Все още обаче няма промени, които да позволят на търговци като Walmart и Carrefour да имат супермаркети без местен партньор. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:47 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още