fallback

Отпадъците от онлайн търговията в Китай могат да се учетворят до 2025 г.

Обемът на опаковките, използвани при онлайн пазаруването, е напът да достигне 41,3 милиона тона до средата на следващото десетилетие

14:37 | 11.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Отпадъци от електронната търговия и експресните доставки в Китай ще нараснат над четири пъти до 2025 г., ако не бъдат взети мерки, предупреждават днес екологични организации на фона на масовото електронно пазаруване по повод т.нар. „Ден на самотните сърца“, съобщава Ройтерс. 

Обемът на опаковъчния материал, използван от тези секторите, е възлизал на 9,4 милиона тона миналата година и е напът да достигне 41,3 милиона тона до 2025 година, ако се поддържа това темпо на растеж, посочват в доклад "Грийнпийс" и други неправителствени организации.

Гигантите в онлайн търговията не взимат почти никакви мерки, казва Тан Дамин от "Грийнпийс", който води кампания срещу пластмасовите отпадъци в Пекин.

Те изчакват, докато се появят разпоредби в тази област, допълва той.

Продажбите достигнаха 84 милиарда юана (12 милиарда долара) през първия час на днешния "Ден на самотните сърца", което е с 22 процента повече от миналата година, съобщи китайският гигант в онлайн търговията Alibaba.

Компаниите от този сектор се стремят да разширят присъствието си в селските райони. Миналата година от 11 ноември до 16 ноември там са доставени 1,88 милиарда колета, което е годишно увеличение с почти 26 процента, посочи държавната пощенска служба.

Няма официални данни за създадените отпадъци от тези поръчки, но според "Грийнпийс" те са надхвърлили 250 000 тона.

Китай взима мерки да превърне рециклирането в печеливш бизнес, тъй като намаляват площите за сметища и нарастват притесненията за околната среда. Все още обаче страната не може да се справи с отпадъците от електронната търговия, като се рециклират само около 5 процента от пластмасовите опаковки, посочват в доклада си природозащитните групи.

Миналия месец китайският пазарен регулатор публикува нови проектостандарти за опаковките, които ще наложат на куриерските фирми да използват само рециклируеми материали от одобрен списък.

През октомври Alibab заяви, че сега е "по-зелен", откогато и да било и стимулира клиентите си да рециклират, а подразделението на компанията за доставки Cainiao ще определи 20 ноември за специален ден за рециклиране на картон.

Друга компания за онлайн търговия JD.com каза, че е намалила използването на тиксо и хартия в складовете си и използва повече рециклируеми материали.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:24 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Азия виж още