Китай планира да разшири своята железопътна мрежа, втората по големина в света, с една трета до 2035 г, като част от дългосрочния си план за развитие на урбанизацията и стимулиране на местната икономика, съобщава Ройтерс.
Най-силната азиатска икономика има за цел да изгради допълнителни около 200 000 километра железопътна линия, включително около 70 000 км високоскоростен железопътен транспорт, съгласно план, представен от държавната железопътна група China State Railway.
Мащабът на целите е внушителен, като се има предвид, че към юли общата дължина на съществуващите железопътни линии в страната достига 141 400 км, от които 36 000 км са високоскоростни маршрути, показаха данните на компанията.
Съпоставяйки текущата инфраструктура с целите, изчисленията показват, че Китай ще се стреми към разширяване на железопътната мрежа с 33,3% до средата на следващото десетилетие, както и 133-процентово увеличение на високоскоростните отсечки.
В своя план за 2016-2020 г., публикуван през 2016 г., Китай заяви, че има за цел да разшири железопътната си мрежа до 150 000 км, включително и 30 000 км високоскоростна железопътна линия.
Всички китайски градове с население над 200 000 ще бъдат обхванати от железопътната мрежа преди 2035 г., а тези с население над 500 000 ще бъдат свързани с високоскоростните отсечки, сочи новият план.
Китай също така планира да насърчава строителството на железопътен транспорт на места, доминирани от етнически малцинствени групи, както и при граничните райони и слаборазвитите региони в централен и западен Китай, за стимулира ограничаването на бедността и съживяването на селските райони, заявяват от компанията.
Втората по големина икономика в света обеща да ускори урбанизацията и новите инвестиции в инфраструктура, за да съживи икономиката си, поразена от пандемията от коронавирус.
Инвестициите в дълготрайни активи, свързани с железопътната инфраструктура, възлизат на 325,8 млрд. юана (46,93 млрд. долара) през първата половина на тази година, което е с 1,2% повече спрямо година по-рано, съобщиха от компанията миналия месец.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
преди 5 години Колко много сбъркани сметки :) Когато съществуващите линии са 141'000 км, а се планира да се изградят "допълнителни около 200 000" ръстът не е 33%, както е написано, а 142%Аналогично за ВСЖ - ако са 36'000 и се добавят 70'000 ръстът е 194% а не 133% Явно наистина е по-лесно да се пишат дописки за Путин и ваксината, отколкото по-сериозни неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар