Фестивалите у нас могат да се превърнат в устойчив туристически подход. Такова мнение изрази Васил Димитров, председател на управителния съвет на Българската фестивална асоциация, в интервю, излъчено в рубриката “Bloomberg TV Bulgaria интервю”.
Димитров даде пример с джаз фестивала в Банско, който има традиции от 23 години и привлича публика от цял свят и пълни легловата база на града.
“Неслучайно Банско създаде после и още няколко фестивала. Това означава, че туризмът е осъзнал, в това число и ръководството на общината, че културата е другият елемент, който може да прави бизнеса на града по-успешен, след ските и снега”, посочи мениджърът в областта на културата.
Димитров потвърди, че фестивалната индустрия е една от най-тежко засегнатите от коронавируса сфери на живота. “Понеже тя е надстройката на базата на икономическия живот, се забелязва по-малко като проблем. Загубите се компенсират трудно”, смята той.
Председателят на Българската фестивална асоциация се надява, че скоро ще има фестивален регистър, който ще направи Министерството на културата. По думите му конкуренцията при фестивалите е голяма.
Според него много от кметовете, като тези във Варна и Бургас, се стараят да развият фестивалите и с тях да подобрят качеството на живот на съгражданите си. Той посочи, че асоциацията работи много добре с общините в София, Варна, Бургас, Русе, които се стараят да повишат по този начин културата в градовете.
Васил Димитров е категоричен, че общините са по-добрият стопанин на фестивалите, когато се отнася до финансиране. Експертът смята, че маркетинговите им стратегии стават все по-добри и даде като добър пример Столична община, която се старае да отдели бюджет.
Председателят на Българската фестивална асоциация обяви, че нивото на организираните фестивали е такова, че в нашата страна се привличат най-големите световни артисти, особено в областта на класическата музика, което се оценява от младото поколение. „Излязохме от твърдия жанр и създадохме нова публика“, съобщи мениджърът и разкри, че принос за това имат и социалните медии.
„Има компенсация за артистите на свободна практика, но е малко“, обясни Димитров за взетите мерки като подпомагане на творците заради пандемията от коронавирус.
Васил Димитров направи сравнение с привлекателността на професията в областта на културата преди време и сега, и смята, че трябва да има стъпки тя да стане по-привлекателна, като визира най-вече класическите музиканти.
Как коронавирусът удари фестивалите? Има ли проблеми при финансирането? Какво е бъдещето на фестивалите в България? Как иновациите влияят на качеството на спектаклите? Какви проекти ще се развият?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ