IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Италиански луксозни брандове отчитат силен ръст

От Tod’s и Brunello Cucinelli благославят пазарите извън Италия, особено азиатските

09:12 | 15.03.13 г.
<p>
	Снимка: Brunello Cucinelli</p>

Снимка: Brunello Cucinelli

Окончателните резултати на Tod’s и Brunello Cucinelli за 2012 г. отразяват силен ръст, което предполага, че италианските луксозни брандове процъфтяват въпреки предизвикателствата на вътрешния им пазар, се посочва в материал на британския вестник Financial Times.

От Tod’s обявиха ръст на приходите от 7,8% за миналата година, като продажбите, реализирани през периода, са достигнали 963,1 млн. евро. За четвъртото тримесечие приходите от продажби са достигнали 213,2 млн. евро, което представлява ръст от 9,6% на тримесечна база.

Резултатите бяха приветствани от инвеститорите, тъй като през третото тримесечие продажбите се бяха свили с 16,9% заради прекалената експозиция на компанията към италианския пазар.

През миналата година Tod’s, която освен едноименния бранд е собственик и на Hogan, Fay и Roger Vivier, затвори 130 от 800-те си магазина и сви продажбите на едро в Италия с над 20%, насочвайки вниманието си извън местния пазар, който обаче продължава да осигурява съвсем малко под 50% от приходите на групата.

Главният изпълнителен директор на компанията Диего Дела Вале заяви, че тя дължи нарастващия си успех на международните пазари, особено на Китай, откъдето са дошли 19% от общите приходи.

От Brunello Cucinelli също отдават силното увеличение на продажбите през 2012 г. на нарастващата популярност на бранда на развиващите се пазари само година след първичното си публично предлагане на борсата в Милано.

През миналата година продажбите извън италианския пазар са се увеличили с 25,5%, осигурявайки 75,4% от общите приходи.

Брандът, прочут с облеклата от кашмир, използва постъпленията от първичното публично предлагане, за да отвори десетки нови магазини в Европа, Северна Америка и Азия.

От компанията посочиха, че разширяването извън Италия както на дистрибуторските канали на дребно, така и на едро е помогнало на групата да увеличи нетната си печалба с 26,2% до 26,5 млн. евро, ако се изключат еднократните разходи, свързани с листването на борсата. През 2012 г. приходите са нараснали с 15,1% до 279,3 млн. евро при 242,6 млн. евро през предходната година.

Докато мнозина остават предпазливи за състоянието на италианската икономика, председателят на борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията Брунело Кучинели изглеждаше оптимист в конферентен разговор с анализатори.

Макар че продажбите в Италия са се понижили с 8,2% през миналата година до 68,6 млн. евро, Кучинели твърди, че „най-лошото за страната е минало – настроените вече не е негативно“. Той добави, че очаква „представяне на две скорости“ в страната, като по-големите градове и курортите с високи разходи от страна на туристите отчитат добро ниво на ръст, а малките градчета в повечето провинции регистрират явен спад на разходите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:49 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още