IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Christie's навлиза на пазара на изкуство в Китай

Аукционната къща е получила лиценз за самостоятелна дейност в страната за срок от 30 години

12:00 | 10.04.13 г.
<p>
	Подготовка за изложба в Christie&#39;s. Снимка: Ройтерс</p>

Подготовка за изложба в Christie's. Снимка: Ройтерс

Christie's International ще проведе търг в Шанхай през есента на 2013 г., предаде Bloomberg. Така тя ще се превърне в първата аукционна къща, организирала събития със собствената си марка в континентален Китай.

Лондонската компания, която има офис в Шанхай от 1994 г., е получила лиценз да работи самостоятелно в Китай.  Документът е със срок от 30 години и позволява на фирмата да провежда търгове навсякъде в Китай, въпреки че забранява продажбата на културни реликви в рамките на страната. Под културни реликви може да се разбира всичко, създадено преди 1949 г.

Christie's планира да продава вино, бижута, часовници и съвременни китайски картини, както и съвременни картини от чужбина.

"Пазарът на изкуство продължава да се разраства с огромно темпо поради процъфтяващия интерес, особено в Азия и Китай", посочва в официално съобщение главният изпълнителен директор на Christie's Стивън Мърфи.

Продажбите на произведения на изкуството и антики в Китай за миналата година възлизат на 10,6 млрд. евро, което прави страната вторият по големина пазар в света, според доклад на Европейската фондация за изящно изкуство.

По-рано местната регулаторна рамка не позволяваше на чуждестранни фирми да провеждат събития в Китай, вследствие на което Хонконг се оформи като център за международни аукциони.

Хонконг е третият по големина център за търгове на Christie's за 2012 г., като приходите от продажби там възлизат на 440,9 млрд. евро. Броят на клиентите от континентален Китай, наддаващи на международни търгове, се е удвоил от 2008 г., обяви компанията. Основният мотив за лиценза е да се продават местни предмети на клиенти от континенталната част на страната.

"В момента повечето китайци купуват, но след няколко години те могат да станат и продавачи," посочва Франсоа Кюриел, президент на Christie's за Азия.

Друга водеща аукционна къща - Sotheby's, съвсем наскоро приключи шестдневен търг в Хонконг с общи продажби за 281 млн. долара. През септември миналата година базираната в Ню Йорк компания обяви, че е сключила договор за джойнт венчър с китайския държавен медиен конгломерат Beijing GeHua Cultural Development Group.

Първата продажба, състояща се само от една творба на съвременния китайски худжоник Уан Хуайцин, се проведе в Пекин на 27 септември и донесе 267 307 долара.

По-късно този месец пък група британски аукционери ще проведат в континентален Китай търг за около 400 лота от произведения на изкуството и антики на стойност 8 млн. паунда. 

Събитието ще се ръководи от китайската фирма Huachen Auctions Co. Ltd. и ще бъде промотирано от EpaiLive Auction Co. Ltd., единственият портал за онлайн наддавания в страната.  То ще бъде тест за апетита на китайците към най-различни европейски колекционерски предмети.

Творба на Анди Уорхол, озаглавена "Мики Маус", която е част от лимитирано издание от 200 бр. от 1981 г., се очаква да донесе между 80 000 и 120 000 паунда.

През юли автомобил Mercedes-Benz, управляван от бившия пилот от Формула 1 Хуан Мануел Фанджо при две негови победи на Гран При, ще бъде предложен на търг в Китай и се очаква да достигне цена до 15 млн. долара. Наддаването за сребристия Mercedes W196 ще бъде проведено от Bonhams. Според дилъри продавачът е емирът на Катар, който го получил от германския промишлен предприемач Фридхелм Ло преди осем години.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:50 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още