Модната марка Vince лансира свободни луксозни дрехи на средни цени, които се продават добре в Bloomingdales, Nordstrom, Neiman Marcus, Macy's, Barney's New York и Saks Fifth Avenue. И въпреки че е логично да предположим, че тези удобни тениски са създадени от дизайнер на име Винс, всъщност във Vince няма никакъв Винс, пише Businessweek.
Името е нещо повече от пазарна стратегия - то е резултат от брейнсторминг на двама ветерани в модната индустрия - Кристофър Лаполис и Рий Лакон, които пускат линията, след като създават успешната марка Laundry през 1980-те. Анонимността им изглежда работи добре: в четвъртък фирмата проведе първичното си публично предлагане, на което постигна цена над средния очакван диапазон - 20 долара на акция или с 1 долар над прогнозите. Така общата оценка на Vince Holding достигна 726 млн. долара.
Откакто Michael Kors дебютира на фондовата борса в Ню Йорк през 2011 г., Wall Street проявява все по-силен интерес към модните фирми - и то не само към безупречните костюми и рокли, но и към парите, които могат да се спечелят от пускането на една успешна марка на публичния пазар. След последното ревю на Marc Jacobs за Louis Vuitton по-рано този сезон, дизайнерът обяви, че ще се оттегли от поста и ще излезе на борсата със собствената си марка. Diane von Furstenberg непрекъснато получава въпроси дали няма да организира първично публично предлагане, Tory Burch отказва да отговори на подобен въпрос, а Brunello Cucinelli, Prada и Salvatore Ferragamo вече са на борсите в Италия.
Vince обаче, в която мажоритарен дял държи фирмата за частен капитал Sun Capital Partners, нямаше шумен дебют, а преди това не бе получавала почти никакви въпроси относно слуховете за евентуално IPO. Фирмата дори почти няма страница в Wikipedia. Като цяло тя е извън прожекторите, дори и на фона на факта, че между 2010 и 2012 г. печалбата ѝ е нараснала над два пъти, достигайки 2,4 млн. долара.
Това я превръща в нещо като аутсайдер: луксозна марка, която предлага кашмирени пуловери за над 300 долара, радва се на популярност сред потребителите, но получава малко внимание от модните списания или знаменитостите. Това отчасти се дължи на факта, че предложенията на Vince не са твърде стилни или пък движени от тенденциите в модата.
Друга причина е липсата на лице на марката. При създаването на линията през 2001 г. името Vince е препратка към дизайнерката Синтия Винсънт, която работи като консултант при учредяването ѝ, но напуска само няколко месеца по-късно. В началото на 2013 г. дизайнерът Ду-Ри Чун е назначен за неин творчески директор, но и тя вече не е там. Двамата съоснователи също напуснаха тази година, може би защото искаха бизнесът да остане малък.
През октомври президентът Карин Грегерсен пое и поста на главен творчески директор, което означава, че в момента тя е начело на отдела за търговия на едро, производството, маркетинга и всички дизайнерски дейности. Грегерсен, която е работила в Chloe 13 години, а преди това е била и част от Givenchy, със сигурност знае, че стратегията на Vince е различна от начина, по който обикновено се управлява американската модна индустрия. Но съдейки по успешното IPO, именно това е ключът към успеха.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?