fallback

Пазарът на играчки очаква растеж въпреки забавянето на световната икономика

Изглежда икономическите тенденции имат слабо влияние върху потребителските разходи, когато става дума за играчки, отчитат от Lego

09:42 | 10.10.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През първата половина на годината индустрията за играчки отбеляза ръст в продажбите, въпреки забавянето на световната икономика, и очаква те да останат високи заради наближаването на коледните празници, твърди главният финансов директор на най-големия производител на играчки в света.

Изглежда основните икономически тенденции имат слабо влияние върху потребителските разходи, когато става дума за играчки, твърди Джон Гудуин от Lego, след като компанията отчете двуцифрен ръст на продажбите за първата половина на годината.

Производителят на играчки обяви, че продажбите му са се увеличили с 11% през първите шест месеца на годината и надхвърлят 2 млрд. долара, пише CNBC. Ръстът е подхранван от излизането на „Lego: Филмът“, а резултатите превърнаха датската фирма в най-големия производител на играчки в света. Филмовата продукция помогна на Lego да надмине производителя на Барби – Mattel.

Във вторник Международният валутен фонд (МВФ) понижи прогнозата си за глобалния икономически растеж, позовавайки се на по-слабото възстановяване на еврозоната и забавянето в няколко от големите развиващи се пазари.

МВФ заяви, че очаква световната икономика да нарасне с 3,8% през следващата година. Това е по-малко от прогнозата за 4%, която Фондът направи през юли.

Националната федерация на търговците на дребно прогнозира, че продажбите в САЩ през ноември и декември ще се увеличат с 4,1%.

По думите на Гудуин през първата половина на годината пазарът на играчки се радва на подобрение. Според него трудно може да се направи връзка между икономическите процеси и действителното поведение на потребителите, когато става дума за покупки на играчки.

По-рано тази година датската компания насочи своето внимание към увеличаващата се средна класа в Китай. Lego разкри, че ще построи свой завод в провинция Джъдзян. Целта на фирмата е не само да предлага повече продукти в азиатската страна, но и да се бори с множеството фалшиви продукти за деца в Китай.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:16 | 12.09.22 г.
fallback