IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Производителят на куклите Барби излезе на загуба през второто тримесечие

Продажбите на емблематичната кукла намаляват за шесто поредно тримесечие

10:40 | 17.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Mattel Inc. излезе на загуба през второто тримесечие, въпреки че производителят на играчки отчита изненадващ ръст на печалбата на изгладена база, след като продажбите на емблематичните кукли Барби намаляха за шесто поредно тримесечие, пише MarketWatch.

Производителят на Барби и компанията майка на марките Fisher-Price, Hot Wheels и American Girl се опитва да подобри представянето на основните си брандове, като същевременно съкращава веригата на доставките.

Главният изпълнителен директор Кристофър Синклер, който пое управлението през април, бе призован да промени културата на компанията. През юни той промени отговорностите на няколко от топ мениджърите, тъй като компанията се опитва да произвежда и продава нови играчки по-бързо.

През второто тримесечие Mattel изгуби 11,4 млн. долара, или 3 цента на акция, спрямо печалба за 28,3 млн. долара, или 8 цента на акция, реализирана година по-рано. Изключвайки някои разходи, компанията печели 1 цент на акция при 5 цента на акция година по-рано.

Приходите от продажби са надолу със 7% на годишна база до 988,2 млн. долара. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха загуба за 4 цента на акция при приходи от 995 млн. долара.

Продажбите на Барби в световен мащаб спадат с 19%. Намалението е с 11% при положение, че се анализират цените при неизменни валутни курсове. Продажбите на Fisher-Price се повишават с 2% като цяло и с 9%, ако не се отчитат валутните колебания.

Само Hot Wheels отчита двуцифрен растеж на продажбите, който е 19% като цяло и 26% при неизменни валутни курсове.

„През второто тримесечие постигнахме солиден прогрес в нашата задача да върнем Mattel към по-добри растеж и рентабилност“, коментира Синклер. „Въпреки че все още сме в началния стадий на нашия опит за преструктуриране, вярвам, че предприемаме всички правилни стъпки, за да бъдем по-конкурентоспособни в растящата глобална индустрия на играчките.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:39 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още