Козметичният производител Estee Lauder Cos Inc обяви, че очаква годишна печалба под прогнозната и отчете по-ниски от очакваните продажби за тримесечието в резултат на слабото търсене на продукти за грижа на кожата на Clinique и Estee Lauder, съобщава Ройтерс.
Компанията в момента се фокусира предимно върху по-млади клиенти, предлагайки им марки като Smashbox и Glamglow, след като „наследствените“ брандове Estee Lauder и Clinique изгубиха част от блясъка си в Северна Америка.
"Не можем да говорим, че тези марки „падат отвисоко“. Част от слабото им представяне се дължи на неспособността им да привлекат по-млади жени за клиенти", казва Джоузеф Алтобело, анализатор в Raymond James.
Очаква се марките Clinique и Estee Lauder да покажат известно „конкретно подобрение“ до края на 2016 г., казва още Алтобело.
Продажбите на отдела за грижа на кожата на компанията са спаднали с 16% до 1,01 млрд. долара през четвъртото тримесечие, най-лошото понижение за последните две години.
Отделът допринася за около 40% от общите продажби за тримесечието, приключило на 30 юни.
Компанията заяви още, че продажбите в бизнеса ѝ с търговия на дребно в магазините по летищата са се понижили с 4% през тримесечието, основно заради силния долар и смъртоносната епидемия от близкоизточния респираторен синдром (MERS) в Южна Корея.
Щатската валута поскъпна с около 6% през тази година до 30 юни.
Отделът с парфюми на компанията е светлият лъч с рекорден ръст на продажбите за тримесечието от 9%, основно заради луксозни марки като Tom Ford и Joe Malone.
Тези продажби са в ярък контраст със слабите продажби на други производители на парфюми като Coty и Elizabeth Arden, които разчитат на масови аромати в твърде голяма степен.
Прогнозата за печалба на Estee за годината приключила през юни бе за 3,10-3,17 долара на акция, включително с въздействието на чуждата валута и придобиванията. Анализаторите очакваха печалба от около 3,28 долара на акция.
Нетната печалба на компанията е спаднала с 41% до 153 млн. долара или 40 цента на акция.
Без специалните ефекти печалбата на Estee Lauder е от 40 цента на акция, което е над средната оценка на анализаторите за 34 цента на акция.
Приходите на компанията са спаднали с 7,4% до 2,52 млрд. долара, което е под прогнозите на икономистите за 2,57 млрд. долара.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим