През последните 30 години Китай се превърна от обикновено премигване на радара на луксозни брандове до вероятно най-важния пазар на луксозни стоки в света, коментира Quartz.
През 80-те години имаше малко марки, които работеха в страната заради строгите ограничения на китайското правителство спрямо чуждите компании. Но от 2000 г. насам с началото на големите политически, икономически и социални промени, луксът наводни страната. До 2010 г. повече от 40 бранда вече бяха навлезли в Китай и бяха възнаградени с продажбите си.
Именно затова когато Китай започна да обезценява валутата си на 11 август в опит да даде тласък на икономиката и местните производители, понижавайки юана с 3% спрямо долара, луксозните марки се притесниха. Някои – повече от други.
Някои марки разчитат на китайските потребители за голяма част от приходите си, много от тях генерирани от купувачи, пазаруващи извън страната. Спад на китайските разходи в луксозния сектор директно удря компаниите, разчитащи на китайските купувачи, където и да правят те покупките си.
За да прецени доколко обезценяването на юана им е навредило, Deutsche Bank определя марките, които разчитат най-много на Китай за приходите си. Начело в класацията са Swatch, Ferragamo, Burberry и Gucci.
Цифрите са сериозни, но се повишават още повече, когато се вземат предвид луксозните покупки, направени от китайските потребители извън страната. Китайските купувачи харчат повече за луксозни стоки извън Китай отколкото у дома, често на места като Япония или Европа с благоприятни валутни курсове. Swatch и Richemont, компании за луксозни часовници и бижута, получават повече от 40% от приходите си от продажби на китайски купувачи на световно ниво, твърди Deutsche Bank.
Deutsche Bank подчертава, че обезценяването на юана не трябва да предизвика толкова много негативи, колкото пазарът очаква. Това умерено мнение бе подкрепено през миналата седмица от анализатор на Exane BNP Paribas. Според оценките на Deutsche Bank ако юанът се обезцени с общо 5% спрямо останалите валути и брандовете не вземат мерки за противодействие (което е малко вероятно), „потенциалното негативно въздействие върху печалбата ще бъде средно около 4%“. Влиянието върху Swatch ще бъде малко по-сериозно, като компанията ще загуби 7%.
Това определено е загуба, която брандовете не искат да отчитат, а в краткосрочен до средносрочен план продажбите може също да намалеят, ако Китай продължи да обезценява юана. Но, както посочва Deutsche Bank, очаква се китайската икономика да продължи да се разраства, а заедно с нея и продажбите в луксозния сектор. „Голямата средна класа на Китай ще продължи да подкрепя ръста на търсенето на луксозни стоки за много години напред“, пише още банката.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?