IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Експерт: Бутиковите винарни са фокусирани основно върху вътрешния пазар

Виното в средния ценови клас намира добър прием, твърди Тихомир Трифонов

08:30 | 14.10.15 г. 14
<p>
	<em>Снимки: Investor.bg</em></p>

Снимки: Investor.bg

„Ние се стремим да покажем, че България може да произвежда добри вина. Не е тайна, че в последните години българското винарство малко смъкна гарда и не е толкова тачено в световен аспект. Междувременно обаче бяха създадени множество малки изби с неголям капацитет, които имат завидно старание да произвеждат добра напитка. Но всяка една малка изба се бори на вътрешен пазар. Сега в супермаркетите българинът има възможност да избира между много добри напитки, което не беше така допреди десетина години“, коментира технологът.

Запитан за качеството на тазгодишната реколта, Тихомир Трифонов заяви, че всеки сорт грозде се чувства различно при едни и същи климатични условия. „Жегите бяха пагубни за някои сортове, но други се чувстваха добре“, казва той.

„Миналата година беше жестока за лозарите – те пострадаха от много болести и срив на плододаването. Добивът беше наполовина, но това беше предимство за винарите. Останалият плод беше по-добре изхранен и се получаваха по-добри ароматни и вкусови компоненти“, обясни експертът.

Той определя тази година като умерена, като по думите му не е имало предпоставки за болести по лозята. Това е дало възможности на лозарите с включените превантивни мерки, след миналогодишния урок, да получат грозде с много добро качество.

Тихомир Трифонов е завършил Университета за хранителни технологии в Пловдив и работи от 20 г. в сферата на винарството. „Обичам да правя и да дегустирам бели вина и да пия червени“, каза той за себе си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 9 rate down comment 0
MZ/X
преди 8 години
Малки държави като България могат да имат успех на международния пазар единствено със специалитети и бутикови вина, като португалското Потвайн или унгарското Токайско вино.Вместо да се напъваме с Каберне совиньон и други чужди сортове, много по добре е да наблегнем върху разработка на хубави вина от традиционни български сортове грозде като Мавруд или Гъмза!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 0
misanthrope
преди 8 години
ОК, аз не разбирам толкова от вино, просто разглеждам икономическата логика на нещата. Значи нашите винарни ще са си такива - правим си вина и си ги пием ние. Малко износ тук там по съседите и за някой по-екзотичен ресторант в Европа, винен туризъм, някоя европрограма и толкова. Така да се каже, стигнали сме си тавана в този бизнес
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 13 rate down comment 2
Repoman
преди 8 години
Донякъде си прав, но както човека сам е споменал, при нас просто ги няма климатичните условия за да произвеждаме премиум вина, просто климата ни е по-умерен, разбирай по-хладно и с по-малко слънце. Най-добрите български вина съм опитвал в южния край на южна България, като Мезек например. В северна България пак се правят вина, но рядко годината е чак толкова добра, че да се произвеждат премиум вина. Случва се, не отричам, но рядко. А миналата година беше катастрофа с хладното и дъждовно време, по винарните у нас масово бухаха захар във вината за да изкарат нещо което що-годе да става. Видях го с очите си. Затова и човека правилно се е насочил към средния клас и го разбирам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 2
misanthrope
преди 8 години
"Ние се стремим да покажем, че България може да произвежда добри вина. Не е тайна, че в последните години българското винарство малко смъкна гарда и не е толкова тачено в световен аспект."Това е доста странно твърдение. Всъщност, това, че България може да произвежда добри вина е общоизвестно. Доколкото съм чувал, проблемът е, че Южна Америка произвежда не по-лоши вина, на по-добри цени, даже след митата в ЕС, и в количества, които за нас са непостижими. По тази причина, очевидния избор на партньор за големите търговци е Южана Америка а не България. Ако човек иска да е бутикова винарна, трябва да се стреми не към средния, а към премиум класа - изключителни вина, на много висока цена, за което обаче трябва не само много добро вино, но и мощна реклама, изграждане на силен имидж и бранд за да се хванат снобите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още