Burberry Group PLC разочарова инвеститорите, като отчете по-ниски приходи за втората половина на финансовата година и предупреди за печалбата през текущата фискална година. Луксозната модна къща продължава да страда заради продължаващото забавяне в Хонконг и САЩ, докато последните терористични атаки удариха търсенето в Европа, пише Wall Street Journal.
На борсата в Лондон акциите на компанията поевтиняха със 7%, след като Burberry обяви 2% спад на продажбите в разработените магазини (в данните не попадат резултатите на затворени и новооткрити през периода магазини) за шестте месеца, приключили на 31 март 2016 г. Понижението е по-голямо от очакваното от анализаторите.
Вече няколко тримесечия компанията страда заради спадащото търсене в Хонконг, където има 14 магазина и франчайзи, заради недоволството срещу политическия режим и по-стриктните изисквания за издаване на визи на посетители от Шънджън. Тази тенденция продължава и през четвъртото тримесечие, тъй като продажбите в Хонконг са надолу с над 20 на сто.
За първите шест месеца на фискалната 2017 г. Burberry очаква 10% спад на общите приходи и предупреди, че изгладената печалба преди данъци ще възлезе някъде около долната граница на текущите очаквания на анализаторите.
За текущия отчетен период Burberry записва 1% спад на приходите до 1,41 млрд. лири (2 млрд. долара). Приходите от продажби на дребно са без промяна на ниво от 1,06 млрд. лири.
Общите приходи, към които спадат приходите от продажби от веригите магазини и франчайзите, намаляват с 1% до 330 млн. лири.
Политическото недоволство и валутните колебания окуражиха китайските купувачи да харчат повече в Япония и Европа, където Burberry има по-малко присъствие в сравнение с конкурентите си.
В Япония, където Burberry изгражда присъствието си след прекратяване на дългосрочно лицензионно споразумение, приходите от продажби на дребно растат над два пъти през фискалната 2016 г.
Но производителят на луксозни стоки страда в други региони. Продажбите в Европа и Великобритания намаляха през четвъртото тримесечие след последните терористични атаки.
Представянето на Burberry в най-големия пазар за луксозни стоки САЩ отново бе разочароващо. Растежът продължава в континентален Китай и Южна Корея.
В Северна и Южна Америка базираната в Лондон модна къща регистрира 3% спад на продажбите, изключвайки валутно-курсовите колебания и еднократни ефекти, докато продажбите в региона на Азиатско-Тихоокоеанския регион са без изменение.
За сравнение – в региона на Европа, Близкия изток, Индия и Африка продажбите растат с 3 на сто.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор