Компанията за хранителни продукти Nestle представи целта си за базов оперативен марж до 2020 г. под натиска на активиста акционер Third Point, макар че не успя да отговори на заявените цели на конкурента си Unilever, съобщава Ройтерс.
Инвеститорите търсят доказателства, че под управлението на новия главен изпълнителен директор Марк Шнайдер най-голямата компания за хранителни продукти в света може да подобри представянето си, докато хранителният сектор се изправя пред конкуренция от множество нови брандове и променящи се вкусове и навици на потребителите.
Швейцарският производител на шоколадчетата KitKat и кафето Nespresso обясни как ще постигне органичен растеж между 4% и 6% и марж на базовата оперативна търговия от 17,5-18,5% до 2020 г. на събитие за инвеститорите в Лондон.
„Пазарният натиск за цел на маржа бе огромен, а сянката на Third Point висеше [над тях]. Целта не изглежда забележителна, но определя посока за компанията“, каза анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи, добавяйки, че маржът за 2020 г. ще зависи от сливанията и придобиванията и управлението на портфолиото.
Unilever, която тази година отхвърли оферта за придобиването си за 143 млрд. долара от Kraft Heinz, определи цел от 20% за маржа на базовата си оперативна печалба до 2020 г.
Nestle заяви, че силното генериране на пари ще ѝ позволи да ускори програмата си за обратно изкупуване с до 20 млрд. шв. франка (20,67 млрд. долара), като я разпредели равномерно през период от три години, вместо да я организира през 2019 и 2020 г., както бе първоначално обявено през юни.
Акциите на Nestle днес се търгуват с ръст от около 1% след направеното съобщение.
Шнайдер пое поста през януари и е първият главен изпълнителен директор, идващ извън Nestle, от почти век. През юни хедж фондът активист Third Point разкри свой дял в Nestle за 3,5 млрд. долара и поиска серия от действия, включително определянето на официална цел на маржа от 18-20%.
Смъртта миналата седмица на най-богатата жена в света Лилиан Бетанкур, наследничка на L‘Oreal, в която Nestle има дял от 23%, предизвика спекулации за потенциални промени в собствеността на козметичната компания.
Nestle ще „преследва външни възможности за растеж, които отговарят на целевите категории и географски райони, предоставят атрактивна възвръщаемост и засилват лидерските позиции на компанията“, каза тя във вторник.
Компанията потвърди, че ще фокусира капиталовите си разходи върху категориите с висок растеж като кафе, грижа за домашните любимци, хранителни продукти за бебета и бутилирана вода. Компанията добави, че иска да намери възможности и в сектора за здравна грижа за потребителите.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?