fallback

Под натиска на инвеститорите Nestle определи целите си за маржа до 2020 г.

Инвеститорите търсят доказателства, че под управлението на новия главен изпълнителен директор Марк Шнайдер Nestle ще подобри представянето си

13:42 | 26.09.17 г.

Компанията за хранителни продукти Nestle представи целта си за базов оперативен марж до 2020 г. под натиска на активиста акционер Third Point, макар че не успя да отговори на заявените цели на конкурента си Unilever, съобщава Ройтерс.

Инвеститорите търсят доказателства, че под управлението на новия главен изпълнителен директор Марк Шнайдер най-голямата компания за хранителни продукти в света може да подобри представянето си, докато хранителният сектор се изправя пред конкуренция от множество нови брандове и променящи се вкусове и навици на потребителите.

Швейцарският производител на шоколадчетата KitKat и кафето Nespresso обясни как ще постигне органичен растеж между 4% и 6% и марж на базовата оперативна търговия от 17,5-18,5% до 2020 г. на събитие за инвеститорите в Лондон.

Пазарният натиск за цел на маржа бе огромен, а сянката на Third Point висеше [над тях]. Целта не изглежда забележителна, но определя посока за компанията“, каза анализаторът на Vontobel Жан-Филип Берчи, добавяйки, че маржът за 2020 г. ще зависи от сливанията и придобиванията и управлението на портфолиото.

Unilever, която тази година отхвърли оферта за придобиването си за 143 млрд. долара от Kraft Heinz, определи цел от 20% за маржа на базовата си оперативна печалба до 2020 г.

Nestle заяви, че силното генериране на пари ще ѝ позволи да ускори програмата си за обратно изкупуване с до 20 млрд. шв. франка (20,67 млрд. долара), като я разпредели равномерно през период от три години, вместо да я организира през 2019 и 2020 г., както бе първоначално обявено през юни.

Акциите на Nestle днес се търгуват с ръст от около 1% след направеното съобщение.

Шнайдер пое поста през януари и е първият главен изпълнителен директор, идващ извън Nestle, от почти век. През юни хедж фондът активист Third Point разкри свой дял в Nestle за 3,5 млрд. долара и поиска серия от действия, включително определянето на официална цел на маржа от 18-20%.

Смъртта миналата седмица на най-богатата жена в света Лилиан Бетанкур, наследничка на L‘Oreal, в която Nestle има дял от 23%, предизвика спекулации за потенциални промени в собствеността на козметичната компания.

Nestle ще „преследва външни възможности за растеж, които отговарят на целевите категории и географски райони, предоставят атрактивна възвръщаемост и засилват лидерските позиции на компанията“, каза тя във вторник.

Компанията потвърди, че ще фокусира капиталовите си разходи върху категориите с висок растеж като кафе, грижа за домашните любимци, хранителни продукти за бебета и бутилирана вода. Компанията добави, че иска да намери възможности и в сектора за здравна грижа за потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:14 | 14.09.22 г.
fallback