Един от най-големите потребителски хитове на пандемията, заедно с Netflix и Nintendo Switch, е 61-годишната кукла Барби, подигравана като остаряла и сексистка.
Отписана от доста време насам от много родители и деца и критикувана за популяризиране на нереалистичен образ на тялото, Барби на Mattel Inc. генерира най-добрия си ръст на продажбите от две десетилетия през 2020 г., съобщава Bloomberg.
Резултатът – Mattel също бере плодовете от този успех, а Wallstreet прогнозира години на растеж за производителя на играчки. Акциите на компанията поскъпват с над 50% през последната година. Анализаторът на Citigroup Inc. Шон Колинс даде допълнителен вот на доверие на акциите в сряда, като промени препоръката си за книжата на „покупка“ от „неутрална“.
Барби все още си носи багажа на инструмент за популяризиране на бялата красота, но репутацията ѝ се променя. През октомври видеоклип в YouTube на дигитална Барби и приятел, обсъждащи расовата справедливост, стана изключително популярен и беше представен като успешен пример за включване на компанията производител в темата за расовата дискриминация.
Ръководството на Mattel ще обсъди плановете си за Барби и компанията на среща с инвеститори и анализатори. В интервю главният изпълнителен директор Инон Крейц отдава част от заслугите за по-добрите продажби на куклата на Walt Disney Co., която заряза Mattel като лицензиант на кукла преди няколко години и присъди бизнеса на Hasbro Inc.
Подобно на много компании, Disney и Mattel преработват своите продукти, за да отразят времето, като подчертаят расовото равенство и многообразие. За Marvel това означава нови видове супергерои и истории. За Барби това са повече цветнокожи кукли и по-реалистични типове тяло. По-приобщаващите кукли на Барби, водени от нейната марка “Fashionista”, сега се предлагат в 22 тона на кожата, 94 цвята на косата, 13 цвята на очите и пет типа тяло. Куклите Кен също се предлагат с т по-широк спектър от видове тяло и прически.
Като цяло най-добре представящите се модели на Mattel са приобщаващите, казват от компанията. Най-силно се е представила през 2020 г. куклата с инвалидна количка.
Само преди няколко години бъдещето на Барби беше под съмнение. Продажбите намаляваха и компанията, която отдавна доминира на пазара на кукли в САЩ, губеше позиции пред конкурентите си. Децата не възприемаха водещия продукт на производителя на играчки като амбициозен модел за подражание и президентът на Mattel Ричард Диксън го знаеше.
Трансформацията на куклата и компанията не е случайна. Бизнесът с подобряване на играчка всяка година отстъпи на идеята, че продуктите трябва да се издигнат на нивото на потребителите и да следват поп културата. Колкото по-разумен става Mattel, за да привлече положително внимание, толкова по-добри ще бъдат продажбите.
От 2018 г. насам компанията подписа няколко договора със студия, включително Warner Bros. и Universal Pictures, за заснемане на 11 различни игрални филма, базирани на марки Mattel. Компанията е активна и в телевизията, като има повече от 17 активни предавания и над 25 в разработка. Един от проектите е филм за Барби, който ще се прави от Warner Bros по сценарий и под режисурата на Грета Геруиг и с участието на Марго Роби. Заради пандемията обаче не е ясно кога ще започнат снимките.


Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Полицията разби нова наркооранжерия във Варна
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
преди 4 години Куклата Барби пак е популярна Напомням, прототипа на тая кукла е немска пopно актриса. отговор Сигнализирай за неуместен коментар