PepsiCo обяви най-бързия ръст на приходите си от продажби от най-малко десет години насам и повиши прогнозите си, възползвайки се от жадните потребители, които се завръщат в ресторанти, барове и стадиони, пише Bloomberg.
Приходите от продажби през второто тримесечие са нараснали с 13% на органична база, която изключва придобивания и валутни промени, и достигат 19,2 млрд. долара, съобщи компанията във вторник. Анализатори, участвали в допитване на Bloomberg, очакваха средно 17,9 млрд. долара.
Резултатите показват, че PepsiCo е поела по пътя на възстановяването, като бизнесът в Северна Америка отново расте, а милиони потребители не се страхуват да излязат навън. Пандемията е преобърнала потребителските навици, като пакетираната храна се възползва от краткия ръст на търсенето, а храненето извън дома се е забавило при временните блокади.
„През това тримесечие изведнъж хората отново започнаха да излизат“, коментира главният финансов директор на PepsiCo Хю Джонстън. В хранителните услуги „виждаме удвояване на бизнеса за относително кратко време“, допълва той.
Книжата на PepsiCo поскъпнаха с 1,2% в предборсовата търговия в Ню Йорк. Те са нагоре с по-малко от 1% тази година до края на търговията в понеделник, като изостават от ръста със 17% на S&P 500, но изпреварват този на Coca-Cola, който леко се забави.
Печалбата на PepsiCo през тримесечието е нараснала до 1,72 долара на акция с изключването на някои ефекти спрямо средните очаквания за 1,53 долара на анализатори. Компанията повиши прогнозите си за ръста на основната печалба на акция за цялата година до 11% на базата на постоянен валутен курс.
Макар че ограниченията заради пандемията продължават да натежават върху някои пазари, приходите от продажби за тримесечието са нараснали във всички големи географски области, включително на Frito-Lay North America и на PepsiCo Beverages North America. Органичните приходи са намалели с 14% при Quaker Foods North America на фона на все по-големия брой хора, които закусват извън дома.
Представянето все още не се е върнало на нивата преди пандемията, отбелязва Джонстън. „Хората излизат повече, но далеч не са там, където бяха“, коментира той.
Компанията съобщи, че ще удължи настоящите си усилия за преструктуриране до 2026 г. с внимание върху подобряването на промишленото производство и оптимизирането на снабдителните вериги. Програмата ще наложи разходи преди данъци от 3,15 млрд. долара спрямо предходна прогноза за 2,5 млрд. долара. PepsiCo вече направи разходи преди облагане с данъци от 874 млн. долара до 12 юни.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР