Френският производител на алкохолни напитки Pernod Ricard обяви, че очаква ръстът на продажбите да продължи и през фискалната 2022 г., макар че може да се забави леко. Силното търсене в Китай, САЩ и Индия са помогнали на компанията да задмине прогнозите си с растеж от 20% през първото тримесечие, съобщава Ройтерс.
Pernod – вторият по големина производител на алкохолни напитки в света след Diageo, заяви, че потреблението от хората, останали у дома заради пандемията, остава устойчиво, а отварянето на баровете и ресторантите също предлага известна подкрепа. Пътуванията все още не са силни, но компанията все пак е спечелила през тримесечието заради слабата база за сравнение.
Фискалната година на Pernod Ricard започна на 1 юли.
„Очакваме добрият ръст на продажбите да продължи до края на фискалната 2022 г., макар че леко ще се забави спрямо първото тримесечие. Ще продължим да прилагаме стратегията си, най-вече с ускоряване на дигиталната ни трансформация и реинвестиране, за да уловим сегашни и бъдещи възможности за растеж“, заяви председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар.
През фискалната 2022 г. Pernod Ricard ще инвестира значително в реклама и промоции и в структурни разходи и ще осъществи половината от вече обявената програма за обратно изкупуване на акции за 500 млн. евро през първата половина.
За първото тримесечие, приключило на 30 септември, Pernod, която притежава коняка Martell, шампанското Mumm и водка Absolut, отчете продажби от 2,718 млрд. евро при годишен ръст от 20%. Пазарът очакваше растежа да е от 15,7%.
Силният старт на годината се отразява в 9-процентния скок на продажбите в САЩ – най-големия пазар на Pernod Ricard, с добро зареждане преди празничния сезон и възстановяване на търсенето на уиски Jameson, след като баровете и ресторантите отново започнаха работа.
В Китай продажбите са се увеличили с 22% в резултат на търсенето по време на националния есенен фестивал и по-високите цени на коняка Martell. Китай допринася с около 9% за продажбите на Pernod и е вторият по големина пазар.
Глобалните продажби при пътуванията са се увеличили с 55% на годишна база, завръщайки се към растеж във всички региони и възползвайки се от много благоприятната база за сравнение.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България