Приходите на най-големия производител на потребителски продукти в света - Procter & Gamble Co., за първото фискално тримесечие се оказаха под оценките на анализаторите, съобщава Bloomberg. Обемът на продажбите във всички продуктови категории и силният долар са повлияли негативно на международния бизнес.
Продажбите са се понижили с 12% до 16,5 млрд. долара, отчете базираната в Синсинати компания в петък. Това е под средната прогноза за 17 млрд. долара на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Печалбата възлиза на 98 цента на акция, без единичните ефекти, което обаче е над очакванията на анализаторите за 95 цента.
Встъпващият в длъжност главен изпълнителен директор Дейвид Тейлър ще трябва да възстанови растежа, след като предшественикът му отслаби компанията с намаляване на разходите и промяна на брандовете. Две трети от продажбите на P&G идват от чужбина и компанията търси начини да намали последиците от силния долар, който е смъкнал продажбите с около 9% през тримесечието.
„Всичките им конкуренти се справят по-добре от тях“, казва Али Дибадж, анализатор в Sanford C. Bernstein & Co. “Единственото нещо, което имат в своя полза, са брандовете им“.
Акциите на P&G поевтиняха с 0,5% до 74,50 долара за брой сутринта преди отварянето на борсата в Ню Йорк. Акциите отчитат спад от 18% от началото на годината досега спрямо ръст от 4,3% на 500 Consumer Staples Index на Standard & Poor’s.
Тейлър ще наследи поста на главен изпълнителен директор от Ей Джей Лафли на 1 ноември. По време на мандата си Лафли ускори програмата за съкращаване на разходите, наблегна върху производителността и продаде непечелившите брандове, за да се фокусира върху емблематичните имена на компанията като Tide, Gillette и Pampers. Освен това той се освободи от гигантски отдели като храна за животни и батерии, които не бяха централни за основния бизнес на P&G.
Макар че това освобождаване от инвестиции е допринесло за спада на продажбите, то подкрепи доходността на P&G по някои показатели. Брутният марж, или онази част от продажбите без разходите за продадените стоки, се е повишила с 3,1 процентни пункта през тримесечието, без да се включват единичните ефекти като придобивания, продажби и валутни влияния. Според P&G около половината от този ръст се дължи на съкращаването на разходите.
Възстановяването на продажбите сега зависи от Тейлър, който започва кариерата си като производствен мениджър в Северна Каролина през 1980 г.
Той ще трябва да се справи с ценообразуването, което често не е конкурентно спрямо останалите съперници и да продължи да съкращава разходите, казва Дибадж, който препоръчва разделяне на компанията, ако не се постигне завръщане към растеж.
„Те опитват случайни неща и в нищо не се справят особено добре“, казва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО