В диамантената индустрия дори и мошениците са старомодни, пише Bloomberg. Подстрекателите за обира на бижута на 20 млн. долара в Лондон през миналата година са вече в затвора. Те обаче са на по 60-70 години. Достатъчно възрастни, за да помнят посланията на рекламодателите, че диамантите са завинаги, както и твърдението на Мерилин Монро, че диамантите са най-добрите приятели на момичетата.
Диамантите обаче губят своята привлекателност за много от потребителите, които се интересуват повече от харченето на пари за почивки, луксозни чанти и високотехнологични джаджи.
Собствениците на диамантени мини, като De Beers например, които направиха едни от най-успешните маркетингови кампании през последните години, не са в състояние да предотвратят спада на цените, което пък е знак, че индустрията не е в състояние да поддържа щемпела на своята марка, посочва информационната агенция.
Катрин Уайър е на 32 години и коментира, че не си пада по диаманти. Тя има диамант на годежния си пръстен и евентуално ще украси със скъпоценните камъни някои от сватбените си аксесоари. За нея обаче технологичните джаджи са много по-достъпни.
Диамантите са вече по-евтини, отколкото са били през 2006 г., сочат данни на PolishedPrices.com. За същия период цените на други луксозни стоки, като автомобили, обувки и фини храни, са се повишили с темпове много по-бързи от инфлацията, подчертава списание Forbes.
Същевременно търсенето на луксозни бижута е нараснало само с 1,9% за периода от 2004 до 2013 г., като изостава спрямо търсенето на високия клас козметични продукти, тютюн и часовници, според данни на De Beers от 2014 г.
Усилията на производителите на диаманти да подкрепят ръста на цените през последните години не се увенчават с особен успех. Прекупвачите, които купуват сурови скъпоценни камъни и след това продават вече обработените скъпоценности на търговци на едро и дребно, също се успяват да прехвърлят по-високите разходи заради колебанието на потребителите. След заплахата за бойкот на търговете в Индия пък принуди De Beers понижи на два пъти цените.
Анализаторите посочват, че потребителското търсене не може да се приема за даденост дори и в развитите държави. Новото хилядолетие донесе край на монопола на De Beers, които не могат да си позволят едностранно увеличение на цените.
"Индустрията е жертва на собствената си история", каза Чарлз Уайндъм бивш директор продажби на De Beers и основател на WWW International Diamond Consultants Ltd. Според него има нужда от огромна културна промяна на пазара.
De Beers изглежда правилно разчита съобщението. Компанията изля десетки милиони долари в подкрепа на продажбите на основните й пазари през 2015 г. През миналата година компанията инициира и създаване на асоциация на производителите на диаманти в опит да съживи индустрията. В нея влизат Alrosa, Rio Tinto Group, Dominion Diamond Corp., Lucara Diamond Corp., Petra Diamonds Ltd. и Gem Diamonds Ltd.
Усилията може и да се увенчаят с известен успех – през тази седмица цените се увеличиха с 2 на сто, първото повишение от повече от година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години И според мене е така. Събирането на неща, които са считани за ценни вече не е сред приоритетите на новото поколение. Аз очаквам скоро и манията по старинни предмети да започне да гасне. Ако има анкета какво ще изберете - да направите круиз с кораб или да си купите диамант, сигурно 98% ще предпочетат пътешествието пред диаманта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Получава се това, което се случи и със стария порцелан - поколението се смени и харесва други неща, а не да събира стари чинии, камъни и тн.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Диамантите са картел подобен на петрола, но когато търсенето почне да пада членовете на картела не винаги успяват да реагират адекватно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар