Когато главният изпълнителен директор на най-големия производител на луксозни стоки в света LVMH беше видян да преминава през лобито на Trump Tower в понеделник, модната индустрия притаи дъх.
Бернар Арно, който управлява империята, стояща зад марки като Louis Vuitton, Fendi и Dior, се срещна с новоизбрания президент на САЩ, който пък заплашва да нанесе удар на индустрията чрез търговски ограничения. След срещата на Арно с Тръмп LVMH заяви, че френската компания обмисля да разшири производството си в САЩ, пише Bloomberg.
Срещата подчертава тежкия момент за производителите на облекла, повечето от които бяха отписали Америка като основно място за производство. Общо 97% от дрехите, продавани в САЩ, са шити в други страни, но Тръмп заплашва да сложи край на търговските споразумения и да наложи вносни такси, в опит да насърчи откриването на работни места в страната.
Това накара много гиганти в сферата на модата да замразят плановете си за експанзия в чужбина и поне да заявят, че имат идеята за производство на повече стоки в САЩ.
LVMH вече има фабрика в Сан Димас, Калифорния, където от 25 години се произвеждат продукти на Louis Vuitton. Компанията обмисля разширяването на фабриката, както и откриването на нова на юг или в Тексас.
„Успехът на Louis Vuitton на американския пазар прави задължително увеличението на производствения капацитет“, коментира говорителката на базираната в Париж компания Соня Фелман. „Локацията не е избрана“, допълни тя.
Главният изпълнителен директор на PVH Corp., чиито компании произвеждат стоки с марките Tommy Hilfiger и Calvin Klein, заяви в скорошно интервю, че ръководителите на компании от индустрията са притеснени. Същото важи и за акционерите. Въпреки пазарното рали, акциите на PVH и Ralph Lauren са понижили стойността си с по около 13% от победата на Тръмп досега, въпреки че забавянето на продажбите също допринесе за този спад.
Опасенията са, че реториката на Тръмп и туитовете му ще доведат до търговска война с Китай и други страни. Това ще остави производителите на дрехи в дилема – да продължат да произвеждат в страните, в които досега са го правили, и да платят за това с по-малки маржове заради таксите и митата, които им се налагат, с други рестрикции, или да се насочат към изграждане на производствена инфраструктура в САЩ.
Ранните сигнали от изборите сочат към някакъв вид конфронтация с Китай. Тръмп нае в екипа си двама сериозни критици на търговските политики на Китай.


Безплатни коледни представления за децата ще има във Варненския делфинариум
Над 500 изпълнители ще участват във фолклорния празник „Дряновица“
Два района във Варна остават без вода днес
Хороскоп за 10 декември 2025
Задържаха двама варненци, незаконно проникнали в автомобил
Криптозимата e тук, но най-голямата заплаха са квантовите компютри
Ford и Renault ще произвеждат заедно евтини електромобили в Европа
Петролът записа най-големия спад от три седмици с фокус върху пренасищането
Инвеститорите в биткойн ETF на BlackRock дойдоха късно на крипто партито
Какво показват опаковките за нивото на вашия бизнес?
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Продажбите на любимите на Европа премиум седани се сриват
Защо Golf IV е най-смелият инженерен експеримент на VW
BMW започна битка с пияните шофьори
Германия със сериозна подкрепа за електромобилите
Желязков: Енергетиката взема ключово място в диалога ни със САЩ
В кадър: Риби, торти и шампанско... Тил Линдеман взриви София така, както само той може
Радомир Чолаков, КЗК: Не е драматична ситуацията с пазара на храните
Южна Корея вдигна изтребители заради руски и китайски самолети
Такситата вдигат цените след Нова година