Основателят на италианската модна компания Diesel си е поставил за цел да убеди редица малки дружества от сектора в Италия, че оцеляването им зависи от съвместната работа, съобщава Bloomberg.
Някои малки компании „няма да могат да се справят с разходите около дигитализацията и няма да могат да сключат сделка с големи онлайн платформи“, предупреди в интервю Ренцо Росо, 65-годишният основател на Diesel.
Росо наскоро беше назначен за делегат на бизнес организацията Confindustria с мандат да утвърди марката Made in Italy, която е гръбнакът на луксозната индустрия. Предизвикателство ще бъде да убедени италианските модни предприемачи да работят заедно.
Въпреки че се гордее с впечатляващ набор от известни модни брандове Италия няма голям национален представител на луксозния сектор за разлика от Франция, където личат имената на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton и Kering.
Това е сред причините емблематични италиански марки да бъдат закупувани от чуждестранни играчи.
Сега Росо е оптимист, че предприетите стъпки могат да помогнат на някои от тези компании да останат в италиански ръце.
Правителството на министър-председателя Марио Драги също може да бъде по-отворено от предишните администрации за оказване на подкрепа на сектора. Министърът на икономическото развитие Джанкарло Джорджети заяви, че Рим може да разшири така наречената защита на "Златната сила" - държавни мерки за блокиране или управление на чуждестранната собственост върху стратегическия бизнес - върху автомобилния и стоманодобивния сектор, подхранвайки спекулациите, че компаниите, продаващи маркови стоки, могат да бъдат следващите в списъка.
Потребителите все повече искат устойчиви продукти“, казва още Росо. Според него бизнес партньорства и сливания могат да помогнат, тъй като много малки компании няма да могат да си позволят този преход.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева