Броят на китайците, пътуващи с круизни кораби, е нараснал значително през последните години. През 2005 г. с круизни лайнери са плавали 10 000 китайци. През миналата година обаче техният брой е достигнал 1,4 млн. души, сочат данни на Асоциацията на круизната и яхтената индустрия в Китай.
Очаква се страната да се превърне в най-големия крузен пазар в Азиатско-тихоокеанския регион до 2020 г. Прогнозите сочат, че до края на десетилетието круизните туристи в Китай ще наброяват 4,5 млн. Това означава 33% ръст от равнището през 2013 г. според данни на Министерството на транспорта.
При толкова голям ръст все повече компании влизат на пазара и предлагат собствени круизни услуги, пише Red Luxury.
Bohai Ferry е компания, базирана в провинция Шандонг, която се присъедини към индустрията през февруари, представяйки свои оферти за пътешествия с круиз. Плановете ѝ са първият ѝ лайнер Zhonghua Taishan да пътува между Южна Корея, Япония и други страни в Югоизточна Азия. Корабът струва 43,68 млн. долара и е купен от италианската Costa Cruises. Очаква се той да пристигне в Китай през май.
Bohai Ferry създаде и собствена туристическа агенция през 2013 г., за да привлече повече туристи към новия си бизнес. Генералният мениджър на компанията заяви пред China Daily, че това е само началото, тъй като фирмата има амбицията да разшири значително дейността си. Надеждите ѝ са, че ще успее да купи или да изгради собствени петзвездни лайнери и да доведе в Китай луксозната круизна индустрия.
Други оператори като HNA Tourism Holind Group разкриват огромни увеличения в броя заявки за пътешествия с круиз.
Както изглежда китайските компании са готови да прегърнат новата тенденция за луксозни ваканции, а круизите са незименна част от всичко това.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор