Супербогатите започнаха да се завръщат в открито море – продажбите на луксозни яхти достигнаха най-високо ниво от финансовата криза насам заради увеличаващото се търсене на американските и руските магнати, пише FT.
Пазарният сегмент на суперяхтите с дължина от над 24 м се представяше по-слабо в сравнение с другите луксозни стоки през последните кризисни години. Търсенето обаче се засили през последните 18 месеца, след като продавачите започнаха да стават все по-големи реалисти по отношение на цените.
Най-дългата яхта, пусната на вода наскоро, е 140-метровата Victory на италианската корабостроителница Fincantieri. Тя е и деветата в класацията на мегаяхтите на всички времена. Лодката разполага със 7 палуби и 8 басейна, както и вътрешен гараж. Отделно има и по-малка лодка, с която пасажерите се превозват до брега.
“Купувачите са по-разумни сега. Като цяло те спазват принципа, че по-малкото е повече. Хората купуват само най-качествените лодки, а не най-големите”, коментира Крис Сесил-Райт, брокер на яхти от 20 години.
Типичната суперяхта обаче все още надвишава ценовата граница от 150 млн. долара и може да се похвали с няколко басейна, спортни зали и хидравлична платформа.
През първата половина на тази година са били продадени 221 суперяхти, което представлява ръст от около 30 на сто на годишна база и с 60% спрямо същия период на 2009 г., посочва изданието.
Данните за новите яхти, които са в процес на изграждане, също са доста по-оптимистични. Броят им е над 360, като се очаква да достигне 441. Числото обаче е доста под пиковото равнище, достигнато през 2008 г. – 587 яхти в процес на изграждане.
Компанията Fraser Yachts обяви наскоро, че е продала пета яхта само за 10 дни през летния сезон – обикновено доста “тих” период за продажбите. Британската Edmiston пък е продала пет яхти за пет седмици.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?