Достъпни цени
Дали вторият по големина японски производител на автомобили ще спечели с възраждането на марката, предстои да видим. Анализаторите се колебаят в преценката си. Те вярват, че Nissan трябва да инвестира доста средства в рестартирането на Datsun.
„В момента няма добра познаваемост на марката и това е голям проблем за Nissan", казва Амар Мастър от консултантската фирма LMC Automotive и добавя: „Спечелването на вниманието ще бъде трудно".
Все още няма подробности за външния вид, двигателя, или размера на новия автомобил. Компанията заявява, че новите модели могат да стъпят върху съществуващи платформи и да ползват общи части с другите марки от концерна. Не е планирано обаче ребрандиране и преименуване на несполучливия съвместен продукт с китайския партньор Dongfeng – Venucia.
Под името на Datsun за първи път бяха продавани автомобили в Япония през 30-те години на миналия век. По-късно марката бе пусната на световния пазар, защото малко клиенти познаваха името Nissan извън Япония. През седемдесетте Datsun намери в САЩ много последователи с малки модели като B210. В средата на осемдесетте години Nissan отдръпна марката и започна да продава колата под своето собствено име.
Югоизточна Азия на фокус
В Индонезия през 2011 г. са били продадени почти 900 000 коли. В рамките на десет години продажбите са се увеличили почти петкратно. Икономиката на страната ще нарасне тази година с повече от шест процента. Индонезия ще пострада по-малко от слабостта на Европа, отколкото нейните съседи. Икономистите обръщат внимание на по-големия дял вътрешно търсене.
„Индонезия е електроцентралата на Азия", заяви Госн, визирайки Югоизточноазиатската конфедерация, която включва освен Индонезия девет други страни от Азиатско-тихоокеанския регион. "Постоянният ръст на населението и стабилните икономики чертаят светли перспективи за бъдещето на този пазар".
Не само Nissan се фокусира върху четвъртата по големина на населението държава в света. Около 240 млн. души живеят там и по-специално регионалните производители се конкурират за тяхното внимание. Honda обяви преди седмица, че ще изгради нови заводи за автомобили и мотоциклети в Индонезия. Toyota и Suzuki също имат планове за разширяване. Страната може да бъде огромен тест за марката Datsun.
Страната става все по-важна и като производствен център. Досега Тайланд бе център на автомобилното производство в региона, но наводненията през миналата година подплашиха концерните.
„Наводненията в Тайланд ги научиха да не залагат всичко на една карта“, пояснява експертът Мастър.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert