IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan вдъхва нов живот на Datsun

Възобновява се производството на малки, спортни и достъпни автомобили, с които да се привлекат младите шофьори от бързо растящите икономики

18:18 | 21.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Карлос Госн избра Индонезия, за да обяви възраждането на Datsun. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Карлос Госн избра Индонезия, за да обяви възраждането на Datsun. Снимка: Ройтерс

Достъпни цени

Дали вторият по големина японски производител на автомобили ще спечели с възраждането на марката, предстои да видим. Анализаторите се колебаят в преценката си. Те вярват, че Nissan трябва да инвестира доста средства в рестартирането на Datsun.

„В момента няма добра познаваемост на марката и това е голям проблем за Nissan", казва Амар Мастър от консултантската фирма LMC Automotive и добавя: „Спечелването на вниманието ще бъде трудно".

Все още няма подробности за външния вид, двигателя, или размера на новия автомобил. Компанията заявява, че новите модели могат да стъпят върху съществуващи платформи и да ползват общи части с другите марки от концерна. Не е планирано обаче ребрандиране и преименуване на несполучливия съвместен продукт с китайския партньор Dongfeng – Venucia.

Под името на Datsun за първи път бяха продавани автомобили в Япония през 30-те години на миналия век. По-късно марката бе пусната на световния пазар, защото малко клиенти познаваха името Nissan извън Япония. През седемдесетте Datsun намери в САЩ много последователи с малки модели като B210. В средата на осемдесетте години Nissan отдръпна марката и започна да продава колата под своето собствено име.

Югоизточна Азия на фокус

В Индонезия през 2011 г. са били продадени почти 900 000 коли. В рамките на десет години  продажбите са се увеличили почти петкратно. Икономиката на страната ще нарасне тази година с повече от шест процента. Индонезия ще пострада по-малко от слабостта на Европа, отколкото нейните съседи. Икономистите обръщат внимание на по-големия дял вътрешно търсене.

„Индонезия е електроцентралата на Азия", заяви Госн, визирайки Югоизточноазиатската конфедерация, която включва освен Индонезия девет други страни от Азиатско-тихоокеанския регион. "Постоянният ръст на населението и стабилните икономики чертаят светли перспективи за бъдещето на този пазар".

Не само Nissan се фокусира върху четвъртата по големина на населението държава в света. Около 240 млн. души живеят там и по-специално регионалните производители се конкурират за тяхното внимание. Honda обяви преди седмица, че ще изгради нови заводи за автомобили и мотоциклети в Индонезия. Toyota и Suzuki също имат планове за разширяване. Страната може да бъде огромен тест за марката Datsun.

Страната става все по-важна и като производствен център. Досега Тайланд бе център на автомобилното производство в региона, но наводненията през миналата година подплашиха концерните.

„Наводненията в Тайланд ги научиха да не залагат всичко на една карта“, пояснява експертът Мастър. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:38 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още