Японският автоконцерн Nissan иска да върне към живот своята известна марка от миналото Datsun. С нея трябва да бъдат привлечени замогващите се клиенти в бързо разрастващите се нововъзникващи пазари, пише Wall Steet Journal.
Японският автомобилен производител постепенно премахна марката преди почти 30 години. Сега компанията иска да спечели точки с познатото име на Datsun, като произвежда малки, спортни и достъпни автомобили за младите шофьори в нововъзникващите икономики.
„Datsun е част от нашето наследство и сега ще бъде част от нашия растеж ", заяви Карлос Госн, изпълнителен директор на Nissan и на неговия френски партньор Renault, в Джакарта.
Столицата на Индонезия е фиксирана точка в стратегията на Datsun. Планът предвижда през 2014 г. по улиците на Индия и Русия да се появят първите автомобили с това лого. Госн обяви, че е избрал страната, за да обяви вече дълго витаещите слухове, за да акцентира върху значението на пазара в Югоизточна Азия. Според мениджъра Nissan ще инвестира 400 млн. долара там, удвоявайки производствения си капацитет до 250 000 автомобила годишно.
Nissan планира да покачи пазарния си дял от световния пазар на автомобили от 5,8% в момента до 8% в следващите пет години. За да постигне това в концерна са решили да изтупат нафталина от Datsun.
„Ние виждаме в развиващите се пазари възможност за ръст в по-ниския ценови сегмент. Повторното възраждане на Datsun ни позволява да се включим по-добре на тези пазари", казва и Саймън Спрул, маркетинг директор в Nissan.
Докато целевата група на Nissan са клиенти от средната категория, а на Infiniti – от най-платежоспособната, то Datsun трябва да бъде позициониран в най-долната част на ценовия диапазон, без обаче да се навреди на имиджа на другите марки. Според мениджърите колите трябва да са с цени между 5000 и 6000 долара, което е половината от цената на най-изгодния Nissan.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ