Международния бизнес се превръща във все по-сложна задача за Ford и General Motors. Това е една от причините те да отчетат по-скромна печалба през тази година, пише в свой анализ Wall Street Journal.
В петък Ford ще предостави на своите инвеститори пръв поглед върху тенденциите за 2012 г. пред най-големия американски автомобилен производител. Анализаторите очакват, че Ford ще печели повече благодарение на местния пазар. В същото време обаче резултатът може да пострада заради по-слабия финансов сектор, по-високите данъци в САЩ и загубите в Европа и Азия.
При General Motors, която ще предостави доклада си за тримесечието на 3-и май, положението е подобно. Въпреки по-високите цени на бензина търсенето в САЩ се повишава. Но Европа остава проблем, а и в Южна Америка и Китай силната конкуренция натиска надолу печалбата.
Не всички области на двете детройтски корпорации обаче се движат в еднаква насока, твърди Питър Несволд, анализатор в Jefferies. „В Северна Америка има изненадващо добри резутати, но бизнесът в чужбина не допринася за печалбата.“
Анализатори, анкетирани от Thomson Financial, очакват, че през първото тримесечие Ford ще отчете печалба от 35 цента на акция, със 61 цента по-малко отпреди година. За GM очакванията са за оперетивна печалба от 1,38 млрд. долара при приходи от 36,2 млрд. долара. През миналата година концернът отчете чиста печалба в размер на 2 млрд. долара и приходи от 36,2 млрд. долара. Така според анализаторите печалбата на GM ще е 85 цента на акция.
През първото тримесечие в САЩ GM е продала 608 320 автомобила, с 2,7 на сто повече от преди година. В Китай продажбите се покачват с 8,7% до 745 152 автомобила.
Най-малкият от тримата детройтски играчи - Chrysler, не се вписва в тренда и в четвъртък отчете най-успешното си тримесечие, откакто преди три години подаде молба за защита от фалит. Chrysler също прави по-голямата част от своя бизнес на изпитващия истински бум американски пазар.
Печалбата на Chrysler се учетворява до 473 млн. долара, чистата оперативна печалба е в размер на 740 млн. долара, което представлява ръст от 55%. За същия период продажбите на коли и камиони в Северна Америка са се повишили с 40% до почти 400 000 единици. В световен мащаб компанията увеличава продажбите си с една трета до 523 000 коли. Приходите се повишават от 13 на 16,4 млрд. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 13 години Качеството и разходът на гориво ги правят тотално глупави за покупка в цял свят,а на месно ниво ниската им цена е определяща и затова без държавата отдавна нямаше да ги има отговор Сигнализирай за неуместен коментар