Американският автомобилен производител и компания-майка на Opel General Motors се очаква през следващата седмица да обяви нов пакт за съкратено работно време в два германски завода. Както съобщават запознати със случващото се източници, мениджърите са близо до споразумение със синдикатите. Очаква се новите правила да влязат в сила от 1-и септември, като те имат за цел да помогнат за намаляване на високите загуби в европейските операции на GM.
През последните седмици преговорите между работодателите, синдиката IG Metall и федералното правителство протекоха на пълни обороти. Източници на Wall Street Journal твърдят, че GM планира да въведе съкратено работно време в своите подразделения в Рюселсхайм и Кайзерслаутерн, за да реагира гъвкаво на слабото търсене в Европа. Двете подразделения са сред най-големите производствени бази на Opel и в тях са заети около 15 500 души.
Председателят на работния съвет на Opel Волфганг Шефер-Клуг потвърди, че разговорите между борда на GM и федералното правителство продължават и че "твърдо фиксираните работни часове нямат смисъл." Търсенето оставало колебливо като цяло, поради което съкратеното работно време е много по-гъвкав инструмент.
Както съобщават източници на вестника, федералното правителство ще вземе в близките дни или седмици решение за субсидиране на част от заплатите.
Ако GM успее да постигне споразумение, това ще бъде решително действие срещу слабостта при продажбите на нови автомобили в Западна Европа, от която страдат и конкурентите Ford и Fiat.
През всяка от изминалите четири години продажбите на нови коли на Стария континент отчитат спадове. През тази година обаче се очаква намалението да е от поне 7%. Затова много производители страдат от трупащи се загуби и свръхкапацитет.
Около 30 от общо 98 производствени фабрики, които големите производители имат в Европа, в момента натоварени са не повече от две трети. При толкова ниско ниво на натовареност заводите обикновено трупат загуби, твърдят консултантите от Alix Partners.
През второто тримесечие GM отчете в европейските си операции оперативна загуба от 361 милиона долара. Европейското поделение на Ford загуби 404 млн. долара. Fiat намали производството си и разходите, и ако италианският производител не се беше възползвал от своя мажоритарен дял в американския Chrysler Group, компанията също щеше да бъде на червено през второто тримесечие. Френският производител на автомобили PSA Peugeot Citroën обяви наскоро, че ще затвори завод в предградията на Париж и освобождава от 2014 г. около 8000 служители.
„Инвеститорите искат спрямо тези европейски загуби сега да се прилагат рестриктивни мерки", каза Брайън Джонсън, анализатор в Barclays Capital. Той изчислява, че чрез планираните намалени работни часове GM може да спестява всяко тримесечие между 200 и 300 милиона долара.
Ако GM не успее да наложи промените, европейският бизнес на автоконцерна може да отчете загуба от 900 млн. долара през второто полугодие, смята Джонсън. През следващата година има опасност от нови загуби за средно по около 300 млн. долара.
Според експерта съкратеното работно време може да помогне в краткосрочен план. Със съкратена работна седмица работниците „ще останат в работен цикъл по време на спада и GM ще има квалифицирана работна сила в случай, че нещата започнат да се подобряват". Въпреки това с тази мярка GM не може да елиминира в дългосрочен план проблемите с излишния си капацитет.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
преди 13 години Защо ли GM не продаде Opel на руснаците през 2010 г. и сега нямаше да има нито загуби, нито проблеми, нито нищо. Но когато се намеси политиката в бизнеса е винаги така.....А не трябва, нали! отговор Сигнализирай за неуместен коментар