Колко печелят производителите на автомобили от всяка продадена нова кола? Средностатистически с всеки договор за продажба Opel губи почти 1000 евро, а Porsche инкасира най-добра печалба. Поне такъв е резултатът от изследване на Center Automotive Research (CAR) към университета Дуисбург – Есен, цитиран от DPA.
В битката си срещу Audi и Daimler баварският колос BMW се доказва като най-успешен автомобилостроител през първото полугодие.
За първите шест месеца с всяка продадена нова кола BMW печели средно 4 325 евро преди лихви и данъци. Така в основния си бизнес баварците са доста по-силни от своите основни конкуренти. Audi трябва да се задоволи с оперативна печалба от 4 242 евро на автомобил, с което все пак е преди Daimler. Компанията със седалище в Щутгарт е спечелила средно по 3 621 евро на всяка нова продадена кола.
Ръководителят на института Фердинанд Дуденхьофер обаче все пак вижда добри шансове за наваксване от страна на Daimler: „Те ще бъдат много силни през четвъртото тримесечие", казва експертът. Очакванията му са, че стартът на продажбите на новата А класа ще ускори бизнеса с леки автомобили. Освен това „те значително подобриха разходната си структура“.
Сравнително по-малкият по приходи производител на спортни автомобили Porsche играе в друга лига. С всяка продадена нова кола базираният в Цуфенхаузен концерн е спечелил средно през първата половина на годината по 16 826 евро преди данъци – никой друг производител не може да се похвали с подобни данни. С оперативен марж от 18,64% те са недостижими в Германия и същевременно са и един от най-печелившите автоконцерни в световен мащаб.
Отвъд горната класа изненадващо лидер е Chrysler с печалба от 1 436 евро за продаден автомобил. „Дори и Hyundai-Kia, най-печелившият масов производител на последните години, не успява да отчете такава печалба от продаден автомобил“, казва Дуденхьофер.
Корейският концерн отчита средна печалба от 1 386 евро на кола и по този начин изпреварва по показателя най-големия европейски автоконцерн Volkswagen с 916 евро печалба на кола и лидера в света Toyota, който печели по 845 евро на автомобил.
„Най-късно през 2020 г. Hyundai-Kia ще поеме лидерството“, прогнозира Дуденхьофер.
Много по-зле е положението при концерните, които действат предимно в Европа. С всяка продадена нова кола Opel отчита средна загуба от 939 евро, а Peugeot-Citroen - 789 евро. Сравнително добре на този фон се справя друг изпаднал в криза производител – Renault отчита лека печалба (Ebit) от 65 евро с всяка продадена кола.
Повече за пазара на автомобили четете тук!


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 13 години Де да беше всичко написано истина.....един автомобил от конвеера до Купувача се оскъпява със 80 % .да , правилно четете-не ви лъжат очите,цифрата е 80 %-----------откъде ,ако това не е истина се взеха последните намаления на цените при някои от цитираните марки с 20 - 25 % ???????откъде тези рабати , ако не са били включени в цените ??вижте цените в аутоскаут24.бг , бг.аутомобиле.де и ще се уверите!име още едни 10 -15 % които трябва да се свалят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години нормално е премийните автомобили да носят по-висок марж на печалбата. все пак там се плаща и за марка, и за усещане отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Не купувайте луксозни германски возила братя. Няма нужда да се парадира с тях. Тойота и Форд ще ви свършат същата работа. Ако имате проблеми със самочуствието и/или манталитета-това е друг въпрос. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Затова ни го изкарват през носа с цените на частите и тарифите из лиценираните сервизи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар