В края на краищата глобалният икономически спад изглежда вече не щади и производителите на луксозни автомобили. Поне Mercedes-Benz през 2012 г. няма да успее да постигне миналогодишното равнище на печалбата, както се смяташе досега, пише Wall Street Journal.
Браншовите експерти не са особено изненадани и не изключват още лоши новини от страна на индустрията. Въпреки че конкурентите Audi и BMW потвърдиха вече годишните си цели, акциите на компаниите от бранша тръгнаха надолу.
През тази година Mercedes-Benz ще постигне по-малка печалба от досега очакваната. Рамковите условия са се влошили, а конкуренцията в Китай и Европа се е засилива, коментира говорител на Daimler, като потвърди изявление на главния изпълнителен директор Дитер Цетче. Ето защо в подразделението за автомобили оперативната печалба за годината няма да бъде постигната.
През миналата година Mercedes-Benz Cars успя да увеличи печалбата си преди лихви и данъци с дванадесет процента до близо 5,2 млрд. евро. Досега целта беше това ниво да се постигне и през 2012 г., въпреки че компанията от Щутгарт ще похарчи много пари за нови заводи, продукти и технологии. През първото полугодие оперативната печалба падна с около една десета до близо 2,6 млрд. евро.
На пазара скептицизмът за прогнозите е голям от няколко месеца насам. Анализатори очакваха още преди публикуването на резултатите за полугодието през юни, че прогнозите може да бъдат понижени. Все пак мениджмънтът остана оптимистично настроен и вярваше, че ще постигне заложените цели.
Акциите под натиск
Дилър в Лондон смята, че репутацията на ръководния екип ще пострада заради предупреждението за спад на печалбата само седмица след публикуването на резултатите. Анализаторът Майкъл Пънзет смята, че предупреждението за печалбата е лека изненада. Ръководството вече се е изказало по-предпазливо при обявяването на междинните резултати, а и неговите собствени оценки са под предишната прогноза, коментира той признанието на Daimler.
На пазара обаче акциите на компанията попаднаха под натиск и загубиха днес 3,5%. В полета им надолу книжата повлякоха целия пазар - BMW губи 3,6 на сто, а Volkswagen – 1,5% от пазарната капитализация.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”