Предупреждението на Mercedes-Benz изразява загрижеността за състоянието на досега считания за устойчив на кризата скъп премиум сегмент. За разлика от масовите производители компаниите от горния клас като BMW и Audi останаха засега почти незасегнати от неблагоприятната икономическа среда и наскоро отбелязаха рекордни продажби.
Масовите производители, особено тези, които са насочени предимно към болните европейски пазари, страдат от известно време заради дълговата криза. Дори и изпълнителният директор на Porsche Матиас Мюлер наскоро се изказа по-сдържано за перспективите пред 2013 г.
Ще последват ли и Audi и BMW?
Предупреждението за печалбата е от значение за целия сектор, пише анализаторът на Sanford Bernstein Макс Уорбъртън в предварителната си оценка. „Ние вярваме, че други автомобилопроизводители също ще разочароват. Въпреки че VW и BMW са по-добре позиционирани, отчитат по-големи обеми на продажби и вече изказаха по-предпазливи прогнози, те също чувстват натиска, пред който са изправени от Mercedes-Benz“.
И анализаторът от NordLB Франк Швопе предполага, че предупреждението на Mercedes-Benz може да бъде предвестник на по-нататъшни лоши новини от други автомобилни компании. Говорители на конкурентите на Mercedes - BMW и Audi, са потвърдили обаче конкретните годишни прогнози за техните компании.
Реалността все пак е, че китайският пазар отслабва, пише признатият пазарен експерт Warburton. Цените попаднаха под натиск и миксът на продажбите се развива неблагоприятно за производителите. Въпреки че спрямо останалите два германски премиум производители Mercedes-Benz отчита най-ниския ръст на продажбите в Китай, баварските конкуренти също не са имунизирани срещу спада.
През последните месеци опасенията за ситуацията на китайския автомобилен пазар, който в момента е най-големият в света, се увеличават непрекъснато. Audi и BMW до последно регистрираха двуцифрен ръст на продажбите в страната. Mercedes-Benz от друга страна увеличава продажбите там съвсем леко, тъй като основни модели като B класата бяха заменени с нови версии и следователно временно не бяха налични.
Китай е важен не само за продажбената статистика, а и за рентабилността на производителите на автомобили. За бързо нарастващият брой на богатите китайци символите на статуса играят много важна роля, поради което те са склонни да купуват големи и добре оборудвани луксозни автомобили. През последните години именно това докара рентабилността на BMW и Сие до рекордни нива.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?