Дъщерната на най-големия европейски автомобилен производител Volkswagen компания за премиум автомобили Porsche постигна споразумение с повече от 20 ищци, с което се спират всички производства във Върховния съд на щата Ню Йорк, които бяха вкарани заради битката за поглъщане с Volkswagen.
Ищците са се отказали от обжалване пред Апелативната камара на съда, поясни производителят на спортните автомобили, цитиран от AFP. Porsche в замяна поема отговорността да не се позовава на давност на процеса, ако в рамките на 90 дни ищците подадат иск в германските съдилища.
Анализатори приветстваха споразумението. „Решението е положително за Porsche, защото евентуално присъжданите обезщетения в Германия са значително по-ниски, отколкото тези в САЩ“, поясни анализаторът от Equinet Тим Шулд. Според него обаче достигането до това споразумение не е изненадващо. Шулд не пропусна да добави, че независимо от преместването на това дело от Ню Йорк в Германия, в САЩ се изчакват решения от още няколко заведени дела.
Ищците – 26 хеджфонда, обвиняват Porsche Holding в измами и неоснователно обогатяване във връзка с осъществяването на сделки с акции на Volkswagen през 2008 година. Хедж фондовете говорят за загуба в размер на повече от 1,4 млрд. долара (около 1,035 млрд. евро). Porsche твърди от своя страна, че делата, заведени пред съдилищата в Ню Йорк, са недопустими и неоснователни. Местните власти нямали юрисдикцията да разглеждат подобни искове.
„Porsche доказа това“, заяви Апелативният съд в Ню Йорк през декември и преразгледа по този начин решението на Върховния съд на щата Ню Йорк, който през август отхвърли искане на Porsche за отмяна на иска за измамата.
През септември окръжният съд в Брауншвайг отхвърли два иска за обезщетения срещу Porsche във връзка с опита за поглъщане от страна на VW. Частен инвеститор и швейцарска банка обвиниха концерна в манипулация на автомобилния пазар и претендираха за обезщетения на обща стойност около 4,5 млн. евро.
При продължаващия вече години съдебен спор в САЩ става дума за предполагаемото манипулиране на пазарната цена на обикновени акции на VW с помощта на сложни операции с опции. Porsche Holding е придобил от 2005 г. насам в малки стъпки акции от VW, но през март 2008 г. отрече, че иска да контролира много по-големия концерн от Волфсбург. През октомври 2008 г. базираната в Щутгарт компания извади козовете си - тя обяви, че вече си е осигурила пряк и непряк достъп до почти 75 процента от правата на глас във VW.
Заради съобщението от март обаче много инвеститори на фондовия пазар заложиха на падащи цени на VW. Те продадоха акции на компанията с цел да ги купуват обратно на по-ниска цена. Акциите на VW обаче поскъпнаха до небесата, преминавайки и над 1 000 евро, и направиха междувременно концерна от Волфсбург една от най-ценни компании на фондовия пазар в света.
Същевременно Porsche спечели доста пари от своите сделки с опциите и можеше да взема все по-големи заеми, но в резултат на финансовата криза не успя да избегне опита за поглъщане, защото парите в брой в крайна сметка привършиха. Volkswagen се притече на помощ, осигури на Porsche свежи пари и пое първоначално почти половината от изключително печелившия автомобилен бизнес.
От лятото автомобилната марка Porsche принадлежи изцяло на концерна от Волфсбург, а Porsche Holding продължава да притежава все още около половината от правата на глас във VW.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?