За Олимпийските игри в Лондон през 2012 г. McDonald’s създаде най-големия си ресторант в историята, огромна сграда с тапицирани столове, дървени подове и балкон, гледащ към Олимпийския парк.
Основният обект на McDonald’s в Рио представлява само малка част от всичко това. Дори няма места за сядане и се сервира само сладолед. Изборът на компанията разкрива отличителната черта на игрите в Рио - слабото присъствие на големите олимпийски спонсори, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Улиците на Рио де Жанейро не са изпълнени с брандирани автобуси. Билбордовете на спонсорите и промоциите се губят в този цветен град.
В Олимпийския парк малки лога на Coca-Cola красят масите и менютата, докато щандовете с напитки се състоят от количка с един или двама души обслужващ персонал.
В Рио спонсорите се сблъскаха с няколко предизвикателства, твърдят експерти - в това число свиването на икономиката, по-големите промени в маркетинговите стратегии, както и фактът, че събитията са разпределени в рамките на мегаполиса, вместо да са съсредоточени в Олимпийския парк, както беше в Лондон.
“Има усещане, че всичко е в по-малки количества, защото нещата са толкова разпръснати”, коментира Шон Макбрайт, изпълнителен вицепрезидент по спортовете на Ketchum Sports & Entertainment, който представлява спонсори като Procter & Gamble.
Това усещане се засилва от факта, че компаниите залагат повече на дигитален маркетинг и на социалните мрежи, които обикновено не са толкова видими.
“Няма съмнение, че повечето средства за реклама са отишли в социалните мрежи, вместо милиони за показване в Олимпийския парк”, коментира Майкъл Пейн, бивш маркетинг директор в IOC.
По-слабото присъствие на топ спонсорите на Олимпийските игри отразява чувствителната ситуация в Бразилия - икономическите тревоги и политическата нестабилност.
Няколко големи спонсори твърдят, че присъствието им съответства на това от предишните Летни олимпийски игри и отричат твърденията, че притесненията им относно сигурността и здравето са ги накарали да участват в значително по-малки мащаби.
По думите на говорителя на McDonald’s Дейвид Злотник компанията за бързи закуски, която има 33 постоянни ресторанта в Рио, е избрала да отвори само два обекта специално за Олимпийските игри, защото събитията са много разпръснати. Само 45% от състезанията се провеждат в основния парк, допълва той. Злотник посочва, че решението няма нищо общо със състоянието на местната икономика.
Говорителят на Coca-Cola, която спонсорира Олимпийските игри от 1928 г. насам, твърди, че компанията за безалкохолни напитки е инвестирала в маркетинга толкова пари, колкото и при предишното подобно събитие.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа