В едно малко градче на Френската ривиера битката за бъдещето на киното се разиграва пред очите на всички.
Днес Филмовият фестивал в Кан обяви, че ще позволи на два от филмите на Netfix - “Okja” и „The Meyerowitz Stories”, да се включат в надпреварата за първи път въпреки протестите на филмовите критици.
Фестивалът обяви още, че от 2018 г. всички филми в конкурсната програма трябва да бъдат пуснати по кината във Франция, което означава блокиране на бъдещите заглавия от стрийминг услугата, освен ако компанията не промени своя модел за дистрибуция единствено онлайн.
Новината веднага постави въпроса за това как трябва да се оформи бъдещето на филмовата индустрия, противопоставяйки традициите на иновациите. С други думи, едни срещу други се поставят привлекателността на киносалона срещу удобството на дивана.
От едната страна на ринга е Филмовият фестивал в Кан, често смятан за най-престижната среща на киното в света. Всяка година представителите на индустрията от целия свят се събират на крайбрежния град, за да покажат най-новите си проекти на фона на официалните събития и плажните партита. Показването на филм в Кан е огромна чест и знак, че екипът е приет в елита на индустрията.
От другата страна на ринга е Netflix, световна стрийминг услуга и нов играч в света на киното, който предлага нетрадиционен модел за разпространение на филми.
Netflix обикновено не показва своите продукции в кината, а когато го прави (с цел да се класират за награди), компанията ги педставя в същия ден, в който те са пуснати онлайн до нейните 90 млн. абонати. Критиците на платформата обаче вярват, че тази стратегия омаловажава киното и в крайна сметка вреди на бизнеса.
Междувременно френските закони забраняват филмите, които са пускани по кината, да се появяват в стрийминг услуги за период от три години. Очевидно това не е закон, с който Netflix би искала да се съобразява.
Когато Кан първо обяви, че двата филма на Netflix ще се включат в конкурсната програма тази година, реакцията не закъсня. Операторите на кина осъдиха решението, като твърдят, че стрийминг услугата заобикаля „регулациите и финансовите задължения“ в страната.
Правилото за трите години е необичайно и много представители на френската филмова общност искат този срок да бъде намален. Netflix няма да преразгледа своя модел на дистрибуция само за да бъде приета в Кан, но изглежда е склонна да коригира премиерите на филмите в някои ситуации, за да може да се класира за престижните отличия.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия