Полемиката около новата рекламна кампания на Nike с участието на спортиста Колин Каперник не е изненада за компанията за спортни стоки. И въпреки множеството отрицателни коментари тя може да се окаже изключително успешна.
За по-малко от 24 часа, откакто състезателят по американски футбол Каперник обяви участието си в Twitter, Nike получи медийно отразяване на стойност над 43 млн. долара, като преобладаващата част от материалите са с неутрална или положителна нотка. Това показва проучване на Apex Marketing Group, цитирано от Bloomberg. А това значително компенсира риска клиенти да бъдат отблъснати от компанията, смята маркетинговият експерт Боб Дорфман от Baker Street Advertising.
„Това не е ход, който всяка компания може да направи, но за Nike със сигурност е умен ход“, допълва той.
Въпреки това акциите на производителя на спортни стоки завършиха борсовата сесия във вторник с понижение на цената си от 3,2% - най-големият еднодневен спад от април насам.
Колин Каперник си навлече гнева на феновете на американския футбол, след като в знак на протест срещу расизма и насилието срещу чернокожи в САЩ отказа да става на крака по време на американския химн, вместо което коленичи. Неговият жест се превърна в движение и стана практика за редица други американски спортисти въпреки множеството критики.
Рекламната кампания е първата стъпка от новото партньорство на Nike със спортиста и е продължение на сделката, която той сключи с компанията, след като през 2011 г. влезе в Националната футболна лига на САЩ.
Рекламата с негово участие включва снимка на лицето му в близък план, съпътствано от слогана „Вярвай в нещо. Дори и това да означава да пожертваш всичко“. Каперник е без отбор, откакто започна протеста си по време на мачове.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ