Компаниите за дрехи втора ръка влизат в битка, за да погълнат по-малките си конкуренти и да си спечелят инвестиции, докато търсенето на употребявани дрехи процъфтява на фона на трудностите във веригите на доставки за традиционните търговци на дребно преди пиковия празничен сезон, коментира Ройтерс.
Наскоро вписани компании като Poshmark и ThredUp започват да поглъщат по-малките фирми, за да се противопоставят на конкуренцията от модните марки с дълбоки джобове като Levi Strauss & Co and Urban Outfitters, които стартираха собствени бизнеси за дрехи втора употреба.
Ръстът на обема е изключително важен за компаниите за употребявани дрехи, за да постигнат стабилна печалба в индустрия, печално известна с тесните си маржове и непостоянния си инвентар, казват анализатори.
„Компании като ThredUp и Poshmark трябва да покажат растеж, а едно от нещата, които вероятно ще направят през следващите няколко години, е да придобият нови играчи, може би в чужди страни“, казва Нийл Сондърс, управляващ директор на компанията за проучвания GlobalData.
Очаква се индустрията за препродаване на дрехи да нарасне 11 пъти по-бързо от сектора за продажба на дрехи на дребно до 2025 г., показват данни на GlobalData. Това отчасти се дължи и на нарастващото осъзнаване на екологичните щети от бързата мода.
Това може да направи индустрията магнит за сделки, тъй като компаниите искат да растат бързо, за да се възползват от бума. Оценки на индустрията сочат, че този бум може да увеличи повече от два пъти американския пазар за дрехи втора ръка до 76,4 млрд. долара до 2025 г.
Poshmark, платформа за продажби между потребители, която взима дял от 20% от всяка сделка, осъществи първото си придобиване по-рано този месец – на компания, която удостоверява автентичността на маратонки.
Тя се оглежда за още сделки за придобиване, особено на международните пазари, опитвайки се да внесе повече от 500 млн. долара кеш в баланса си, за да работи.
„Засега четирите страни, на които сме навлезели – САЩ, Канада, Австралия и Индия – са органичен [растеж], но определено виждаме възможности и за неорганичен растеж“, казва главният изпълнителен директор Маниш Чандра за Ройтерс.
Конкурентът ThredUp купи европейския сайт за дрехи втора употреба Remix Global през юли в опит да се разшири отвъд американския си пазар – придобиване, което според компанията ще бъде „трамплин“ за допълнително разширяване в Европа. Тя е отказала да коментира перспективите за бъдещи сделки.
Etsy също купи британското приложение за мода втора ръка Depop за 1,6 млрд. долара. Според Джули Уейнрайт, главен изпълнителен директор на търговеца, препродаващ луксозни стоки The RealReal, в сектора ще има още консолидация.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано