IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Компаниите за дрехи втора ръка влизат в битка за по-малките си конкуренти

Търсенето на употребявани дрехи процъфтява на фона на трудностите във веригите на доставки за традиционните търговци на дребно преди пиковия празничен сезон

13:02 | 31.10.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Свеж стил

Заради прекъсванията във веригите на доставки на търговците на дребно им е по-трудно да влеят свеж стил на рафтовете си. Дрехите са с най-високите нива на изчерпване на наличностите онлайн сред всички сектори за търговия на дребно в САЩ преди коледния сезон, казва Adobe Analysts. От това обаче печелят именно продаващите дрехи втора ръка.

Подкрепяната от Ричард Брансън платформа за препродаване Tradesy, която привлече 67 млн. долара в кръг от финансиране по-рано тази година, очаква недостигът на нови дрехи да се превърне в силни продажби по празниците за компанията.

Главният изпълнителен директор Трейси Динунцио заяви за Ройтерс, че компанията предпочита независим растеж, но е отворена и за „други възможности“.

Други компании смятат, че са узрели за инвестиции от по-установени играчи. Платформата за препродаване на луксозни дрехи Vestiaire Collective привлече 215 млн. долара тази година като част от кръг на финансиране, в който френската група за луксозни стоки Kering пое 5% дял от компанията.

Не мога да си представя някой голям играч в облеклата или модата да не си партнира, да не инвестира или да не придобие успешна стартъп платформа [за употребявани дрехи], коментира Джон Копстейк, старши анализатор в групата Global Consumer към EY.

Levi Strauss представи собствен сайт за дрехи втора ръка “Levi’s Secondhand” миналата година, където продава истински деним втора ръка, който получава до голяма степен от собствените си клиенти.

Други компании за облекло, например Urban Outfitters, избират платформа за продажби от потребители, където компанията свързва купувачи и продавачи на използвани дрехи и събира комисиона от 20% от продажбите.

Предвид тесния марж увеличаването на обема продажби е важно. Urban Outfitters казва, че фокусът върху подобен модел, в който дадена компания осигурява платформа за сделки между отделни лица, а не се включва директно в продажбите, е ключов, за да работи бизнес модела ѝ.

Тук става въпрос за обем. При модела, в който потребителите препродават дрехи, мащабът е много по-възможен и има много повече потенциал това да се случи бързо, защото платформата не е господар на доставките“, казва главният технологичен директор Дейвид Хайне.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още