Цените на петрола се повишават в четвъртък след резки спадове по време на предишната сесия. Повишенията се насърчават от прилежното спазване на договорените понижения в добива, но същевременно са ограничени от нарастващите резерви в САЩ, съобщава Ройтерс.
ОПЕК и редица големи производителки извън картела постигнаха споразумение миналата година за понижение на добива с 1,8 млн. барела дневно през първото полугодие на 2017 г. и инвеститорите внимателно следят доколко се спазва тази договорка.
В сряда министърът на петрола на Кувейт заяви, че ОПЕК е преизпълнила ангажиментите си с 40%, а спазването при държавите извън картела възлиза на 50-60%.
Американският лек суров петрол WTI поскъпва с 0,72% до 50,64 долара за барел, цената на европейския бенчмарк Брент се повишава с 1% до 53,65 долара за барел към 10:10 часа българско време.
По време на предишната сесия и двата сорта поевтиняха с около 5%.
„Повишението в четвъртък може да е краткотрайно“, коментира Майкъл Маккарти, главен пазарен стратег в CMC Markets. “Един от факторите, които оказват натиск над цените, е поскъпващият долар заради очакванията за по-високи лихви”, допълва той.
Доларът поскъпна на фона на по-висок от очакваното ръст в заетостта в САЩ и нарастващите очаквания, че Федералният резерв на САЩ ще повиши лихвите следващата седмица. По-силен долар прави суровините, деноминирани в долар, по-скъпи за притежателите на други валути.
В сряда Администрацията за енергийна информация обяви, че резервите в САЩ миналата седмица са нараснали с 8,2 млн. барела, което беше далеч над очакванията за ръст в размер на 2 млн. барела.
Още новини и анализи за петролния пазар четете тук.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 8 години протекционизъм-- намаляване на международна търговия -- намаляване на транспорт ... даже е доста логично :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Никога не съм разбирал какв общо имат ВЕИ с потреблението на петрол, след като в световен мащаб е пренебрежително нисък процента на тока произвеждан с петролни продукти? Що се отнася до т.нар. шистова индустрия, със сигурност тя не е способно да оказва такова силно влияние на пазара. А пък тия глупости дето си ги писал за по-малкото ползване на гориво за транспорт, дори не си заслужава да се комантрират. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ти и оня от конюшната не правихте ли лани по това време прогнози за цени от $15-20/варел? Не беше ли ти оня с препълнените танкери на котва, дет никой не им ще нефта? Не писа ли ти за края на нефтения пазар? Ба^хти троладжийските ***...!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Полека , че се разплискахте... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Помпането на шистов петрол и газ, бурното развитие на ВЕИ, както и намаляването на енергийното потребление ще държи цените на енергията ниски.Има и още един факт: протекционизма.Бавно и полека върви, което пък води до по-малко ползване на гориво за транспорт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Неяснотата е, защо САЩ увеличават добива? От една страна искат да има инфлация от 2% и цените да се покачват. От друга страна увеличават добива и натискат цените надолу, което им противоречи с поставените цели. Нещо малко като шизофренизъм им излиза цялата работа. отговор Сигнализирай за неуместен коментар