Китай “затопля” отношението си към хибридните автомобили и местните производители ще направят опит да развият повече този пазар, доминиран от японските им конкуренти, предаде Ройтерс.
Няколко автомобилни компании, сред които държавните SAIC Motor Corp и Brilliance Auto, работят върху технология за икономии на гориво, която беше разработена и въведена от Toyota в модела Prius преди две десетилетия. BYD Co, китайският производител на батерии и автомобили, в който дял има и Уорън Бъфет, пък е разработил собствена технология за автомобили на бензин и електричество.
SAIC планира да пусне модела Roewe 550 през следващите месеци, след като през 2011 г. представи Roewe 750. Brilliance Auto започва масово производство на FSV. Great Wall Motor Co се очаква да представи “зелен” автомобил през следващата година.
Увеличаването на държавните субсидии за конвенционалните хибриди може да даде начален тласък на Китай по отношение на т. нар. “нова енергийна политика” в автомобилопроизводството. Целта е до 2015 г. в страната да се движат поне половин милион хибридни автомобили, а до 2020 г. броят им да достигне 5 млн.
През миналата година в Китай са били продадени само 12 791 такива превозни средства, сочат данни на Китайската асоциация на автомобилните производители. Според експерти Пекин не трябва да има големи надежди за изпълнението на целите, ако правителството не се насочи и към други технологии.
Държавни субсидии за производството на хибриди
За да отдалечи Китай от изкопаемите горива и да намали замърсяването на въздуха, Пекин предложи щедри стимули за покупката на автомобили от ново енергийно поколение. Тригодишната правителствена програма приключи през миналата година, но се очаква действието й да бъде подновено, а субсидиите – увеличени.
По линия на програмата на купувачите на автомобили с бензиново-електрически двигател се предлагаше стимул в размер на 3 хил. юана, а на изцяло електрически автомобили – 60 хил. юана. Според представител на висш ръководител на автомобилна компания, пожелал анонимност, тези суми ще бъдат значително увеличени.
Министерството на промишлеността и информационните технологии е прегърнало идеята за допълнителни стимули, но явно други ведомства не са били спечелени за каузата.
“Правителството трябва да се промени политиката. То не успя да изразходва парите в бюджета за електрически автомобили, защото малко хора ги купуват. Хората не са мотивирани да купуват хибриди, тай като субсидиите са далеч от достатъчното”, коментира източникът на информационната агенция.
Недостатъчната инфраструктура, необходима за развитието на пазара на автомобили от ново енергийно поколение, също е спънка. За момента е изключително трудно частни лица да ползват електромобил, признават експерти от автоиндустрията.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?