Развитието на електромобилния сектор в България все още се подкрепя главно от инвестициите на бизнеса. На този етап интересът от страна на отделния потребител остава минимален. Това каза Мартин Заимов, председател на Българска асоциация "Електрически превозни средства", пред БТА.
Той посочи, че повечето електромобили у нас са купени от фирми и се използват за придвижване на служителите. Като пример той даде голяма компания за куриерски услуги у нас, която е поръчала 20 пикапа.
Неговите очаквания за развитието на пазара също са свързани повече с бизнес цели, отколкото за нуждите на обикновения гражданин като потребител.
Заимов бе категоричен, че за развитието на сектора е необходима подкрепа и от страна на публичната власт, като посочи за важен елемент изграждането на нови мощни станции за бързо зареждане. „С участието си публичната власт трябва да се осигурят подходящи места за станциите“, обясни той.
Досега за придвижени няколко мерки за стимулиране на покупката на подобни автомобили – собствениците им паркират без да заплащат за синя и зелена зона в центъра на София. Собствениците на коли на ток са освободени от това да заплащат данък за колата си на съответната община.
Зарядните станции за електромобили у нас, които се намират на публични места и разполагат с място за паркиране, са около 20, а за София - 12.
По информация на Заимов цените на новите електромобили към момента са над 45 хил. лева за брой. За вариант "втора ръка", който е на няколко години, с относителна сигурност на поддръжката, трябва да се заделят около 20 хил. лв.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт