IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Илия Левков: Възможно е след 10 години у нас да има над 100 хил. електромобилa

Електромобилите могат да донесат икономии поради спирането на кражбите на гориво и на резервни части за автомобили

08:05 | 05.04.12 г. 22
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Илия Левков, Снимка: Личен архив</p>

Илия Левков, Снимка: Личен архив

Председателят на Управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков е магистър по икономика и управление. Специализирал е висш мениджмънт в Япония. Консултант е по управление и мениджмънт на компании от различни браншове.

Левков е председател на Управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" и на Стопанска камара-Петрич. Член е на УС на РСК-Благоевград и СК-Сандански. Също така е управляващ собственик на „Левков" ЕООД.

С председателя на Индустриален клъстер „Електромобили" разговаряме за перспективите за електромобилите у нас и за възможните начини за насърчаване на покупката им у нас и в Европа.

- Г-н Левков, към момента колко приблизително са електромобилите в страната и кои модели са предпочитани?

В София до момента има продадени 7 нови електромобила, марки Mitsubishi и Citroen. Общият брой на електрическите превозни средства в страната е около 1000, като повечето са китайско производство. Най-много електромобили има в Бургас и по Черноморието.

Повечето от електромобилите у нас са произведени с бензинов двигател, а впоследствие той е заменен с електрически. Имам предвид, че е извършена конверсия, при която традиционният автомобил е преобразуван в електрически.

- Какви са основните неща, които трябва да имат предвид потенциалните купувачи на електромобили?

Както знаем, повечето електромобили имат сравнително кратък пробег с едно зареждане - около 100-150 км. Но поддръжката им е евтина, а и основните предимства на електромобила са, че е безшумен и екологично чист. Когато електромобили се използват например за зареждане със стоки на магазини в сравнително големи градове, т.е. имат пробег на ден от около 50 км, те стават по-изгодни за използване от автомобилите с течни горива.

От друга страна, оригиналните електромобили от европейски марки са скъпи. Тяхната цена е с около 50% по-висока спрямо същата марка и клас бензинов автомобил. Зареждането на батериите им при обикновени условия трае няколко часа. Ускореното зареждане за 20-30 минути е възможно, но от много по-скъпи съоръжения.

Но пък електромобилът може да се използва от частни лица за придвижване из града и основно до работа и обратно. При такива случаи според правени в Европа проучвания средно на ден се изминават около 38 км. Което означава, че електрическото возило може да се зарежда веднъж на 3 дни, дори на седмица, ако се използва по-малко.

Последна актуализация: 04:49 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

21
rate up comment 0 rate down comment 1
mur400
преди 12 години
Вместо да спорим предлагам да изгледаме филмчето от линка по-долу. Общо взето става ясно кое е по-рентабилно и колко време още ще е така.http://***.dokumentalni.com/?p=1748
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 1 rate down comment 1
bgMan
преди 12 години
Гладна кокошка просо сънува...100 000 електрички за бедна нация като България са по-голяма утопия и от комунизЪма със светлото бъдеще на БСП.Много се е поизхвърлил г-н Левков.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 3 rate down comment 1
Danny666
преди 12 години
Данчо абе некои работи добре си ги написал ама това с черньото как можа да го изплескаш накрая ?Ти нещо за СОЛИНДРА да си чувал ? Или наскоро другата соларна далавера за милиони ?Лафовете на ТЕЛЕПРОМПТЕРА са за балъци мили, МИЛИОНИТЕ субсидии са друга тема ха ха ха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 0 rate down comment 0
YordanGeorgiev
преди 12 години
Нека не се опитваме да измисляме колелото, просто можем да се вслушаме какво правят хората по света:http://***.youtube.com/watch?v=gOnKCxfR1g0
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 0 rate down comment 0
YordanGeorgiev
преди 12 години
Понякога взирайки се в дърветата не виждаме цялата гора. Новата история на България е едно голямо доказателство, че държавата не трябва да участва в никаква стопанска дейност. Т.е. трябва: - оттегляне и приватизация на целия енергиен сектор - насърчаване чрез законодателна рамка употребата на местни и екологични енергиини източници- насърчаване със дългросрорчна законодателна и данъчна политика за внедряването на високи технологии и увеличаването на местното ноу-хоу - производтсвото и продажбата на електромобили са един нов шанс за възвръщането на промишленото производство и ноу-хоуто на световно ниво каквото е имало по времето на Балканкар, но в този глобален свят трябват инвеститори и съюзници ... Дайте им на китайците и японците 5 години без данъци само и само да открият съвсем нови заводи , обучат персонал и вложат няколко милиарда ... те няма да се конкурират с местни производства а нарастването на икономиката ще донесе тези милиарди за бюджета от непреки приходи ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 0 rate down comment 0
naso_fr
преди 12 години
Интересно, тоя чичко що ни разправя мокрите си сънища..Ясно е че ги е говорил тия неща на сън, а като се е сабудил, най-вероятно пръстчето е било в чашка вода на бюрото му.Че всичко може... може. Само че трябва разумни хора с власт... а то май разумните в родината все се разминават с властта :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 5 rate down comment 2
Danny666
преди 12 години
Ха ха ха АЕЦ !!!Сладура питай хората от Бухово. Всъщност що не си закупиш имотец там нали е БЕЗОПАСНО ха ха ха ...За хранилищата на отработеното гориво нема да те занимавам ..ясен си като бял ден. Само дето като стане Чернобил или Фукушукуиманема и светнат зъбките на децата ти в тъмното ДРУГА ПЕСЕН ЩЕ ЗАБЛЕЕШ !Нейси ясно е че си червено перде. Успех ! ха ха ха
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 12 години
То не е само от това, колко се "силиш", а КАК го правиш - динамичното каране /газ-спирачка, газ-спирачка/ гълта двойно. Масата току я ускоряваш,после спираш...Таратайка с 30 киловата мотор, 7% гори, при 100 км/ч по-старичка. При 8,1 kWh/l, прави около 56 кWh /потребени/ приз кпд около 20-30%, прави наистина 12-18 киловатчаса...НА ДЪЛГО, ИЗВЪНГРАДСКО. Може бе. Може. Ама не е типична стойност... Да, може.- Егати ;-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 0
ona
преди 12 години
У Сандански и у Петрич ткъв бой ке ти фрълят ако кажеш "клъстер", ама нали е криза и безработица- ората рискуват. Кой е Левков, май съм го виждал в театъра?Danny666, навремето токът се произвеждаше от АЕц, а не по новата мода - от ТЕЦ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 3 rate down comment 1
Danny666
преди 12 години
Стаси на колко години се бе мила/и ?Ако си над 15 си доста неук или инфантилен !!! Елмобилите ЗАМЪРСЯВАТ ПОВЕЧЕ природата !!! Знаеш ли че 40-50 % от тока по света е от ВЪГЛИЩА ? Я погледни лаптопа отзад и виж какво пише за БАТЕРИЯТА му !!!!Ох аман от *** !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още