Председателят на Управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" (ИКЕМ) Илия Левков е магистър по икономика и управление. Специализирал е висш мениджмънт в Япония. Консултант е по управление и мениджмънт на компании от различни браншове.
Левков е председател на Управителния съвет на Индустриален клъстер „Електромобили" и на Стопанска камара-Петрич. Член е на УС на РСК-Благоевград и СК-Сандански. Също така е управляващ собственик на „Левков" ЕООД.
С председателя на Индустриален клъстер „Електромобили" разговаряме за перспективите за електромобилите у нас и за възможните начини за насърчаване на покупката им у нас и в Европа.
- Г-н Левков, към момента колко приблизително са електромобилите в страната и кои модели са предпочитани?
В София до момента има продадени 7 нови електромобила, марки Mitsubishi и Citroen. Общият брой на електрическите превозни средства в страната е около 1000, като повечето са китайско производство. Най-много електромобили има в Бургас и по Черноморието.
Повечето от електромобилите у нас са произведени с бензинов двигател, а впоследствие той е заменен с електрически. Имам предвид, че е извършена конверсия, при която традиционният автомобил е преобразуван в електрически.
- Какви са основните неща, които трябва да имат предвид потенциалните купувачи на електромобили?
Както знаем, повечето електромобили имат сравнително кратък пробег с едно зареждане - около 100-150 км. Но поддръжката им е евтина, а и основните предимства на електромобила са, че е безшумен и екологично чист. Когато електромобили се използват например за зареждане със стоки на магазини в сравнително големи градове, т.е. имат пробег на ден от около 50 км, те стават по-изгодни за използване от автомобилите с течни горива.
От друга страна, оригиналните електромобили от европейски марки са скъпи. Тяхната цена е с около 50% по-висока спрямо същата марка и клас бензинов автомобил. Зареждането на батериите им при обикновени условия трае няколко часа. Ускореното зареждане за 20-30 минути е възможно, но от много по-скъпи съоръжения.
Но пък електромобилът може да се използва от частни лица за придвижване из града и основно до работа и обратно. При такива случаи според правени в Европа проучвания средно на ден се изминават около 38 км. Което означава, че електрическото возило може да се зарежда веднъж на 3 дни, дори на седмица, ако се използва по-малко.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна


преди 13 години Дай да видим кое ще е по-скъпо след 10 години.. Тока или нефта? като гледам е двете се качват, а тока е скъп нищо, че го има от възобновяеми източници. Ква ми е файдата от ел. мобил ако той гори колкото бензинов измерено в ЛВ, или каквато и валута да имаме след 10г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар